به گزارش اکوایران، در ادامه روند منفی که برای این بازار پیش بینی شده بود شدت معاملات منفی در بازار امروز به حدی بود که ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۵.۲۴ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت و به ۱.۱۹ تریلیون دلار رسید. بازار کریپتو در ابتدای هفته ۱.۳ تریلیون دلار بود که نسبت به آن ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. 

بیت کوین که نسبت به میانگین بازار این روزها منفی های قیمتی کمتری تجربه میکند حدود ۳ درصد کاهش یافت و در محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۵ دلار معامله شد. ارزش بازار  بزرگترین رمز ارز بازار امروز ۱۴ میلیارد دلار کم شد. پس از شروع روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال از سقف قیمتی، کیتکو مهم ترین حمایت بیت کوین را در مسیر خود حمایت ۲۶ هزار دلاری اعلام کرد به نظر می رسد بیت کوین به سمت این حمایت در حال حرکت است و رفتار لیدر بازار را باید در برخورد با این حمایت بررسی کرد.

اتریوم که در شکست مقاومت ۲ هزار دلاری در روز قبل ناکام مانده بود امروز با کاهش دو پله ای حدود ۹.۵ درصد کاهش یافت و در قیمت ۱۷۴۹ دلار معامله شد اتریوم حمایت قیمتی سالانه خود را شکسته است و در صورتی که در محدوده ۱۷۰۰ دلاری حمایت نشود به سمت محدوده ۱۵۰۰ دلاری حرکت خواهد کرد.

ترا که از دلایل افزایش ترس در بازار معاملاتی کریپتو است و در دو روز قبل توانسته بود با افزایش قیمت در میان ۵۰ نماد برتر قرار بگیرد امروز با سقوط قیمتی صدمین نماد در بازار رمز ارزها شد. تحلیلگران پس از مرگ لونا توکن پشتیبان ترا، مرگ ترا را هم پیش بینی کرده و اقدامات دو کاون بنیانگذار ترا را برای احیای ترا نتیجه بخش نمی‌دانند. 

در روزهایی که بازار کریپتو به شدت منفی است یو اس دی کوین مورد توجه قرار می گیرد و اندکی تقویت می شود. امروز نیز یو اس دی کوین مورد توجه بازار قرار گرفت.‌ این استیبل کوین بر پایه دلار به اندازه ارزش بازار خود پول نقد و اوراق خزانه نگهداری میکند و گزارشات مالی خود را به صورت روزانه منتشر میکند. این استیبل کوین که دارای سیستم کنترل مرکزی است با افزایش نگرانی از تمرکز گرایی و قانون گذاری در بازار مورد توجه قرار گرفته است.

علت هیجانات فروش برای خروج از بازار کریپتو چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال در زمان اعمال سیاست های انبساطی دولت ها در زمان قرنطینه رشد زیادی داشته اند و هم اکنون با سرعت بیشتری کاهش قیمت پیدا کرده اند.‌ روز سه شنبه بانک مرکزی اروپا گفت که باید بازار کریپتو قانونگذاری و تنظیم شود زیرا سرمایه گذاران نهادی وارد این بازار شده اند و جدی شدن مشکلات بازار کریپتو از طریق این سرمایه گذاران می تواند به سایر بازار های مالی  سرایت کند. سرمایه گذاران نهادی شرکت های سرمایه‌گذاری مانند مسولیت محدود،بیمه و ... هستند که با تشکیل سبد در اوراق قرضه و سهام به نمایندگی ازسرمایه گذاران خود در اقتصاد مالی نقش بسزایی را ایفا میکنند. روزنامه بلومبرگ نیز در این هفته در گزارشی از اتحاد سینتیا لومیس و کریستین گیلیبراند دو نفر با شکاف عمیق حذبی در مجلس سنا برای قانونگذاری در بازار ارز های دیجیتال خبر داد. به نظر می‌رسد مقامات رسمی بین المللی به خاطر بحرانی که دومینوی سقوط بازار کریپتو میتواند به سایر بازارها منتقل کند نگران هستند و به دنبال قانون گذاری و تمرکز گرایی در این بازار هستند اتفاقی که اگر سخت گیرانه باشد بنا به تحلیل اکونومیست میتواند ریسک حاکم بر بازار کریپتو را افزایش دهد و بحران تازه ای در این بازار به وجود بیاورد  زیرا مغایر با ذات این بازار و اهداف تشکیل آن است.