به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ با توجه به اینکه رمز ارزها در یک فاز نزولی فرسایشی قرار دارند، هر بار که بیت کوین به بالای 30 هزار دلار می رود و دوباره به کمتر از این قیمت می رسد، افراد بیشتری در بازار ناامید می شوند.

البته برخی هم معتقدند نرخ های فعلی کف قیمت است و زور فروشندگان برای کاهش بیشتر قیمت ها کافی نیست و به همین دلیل در انتظار رشد مجدد بازار هستند.

امروز دوباره بیت کوین در کمتر از 30 هزار دلار معامله می شود و با افت 2.5 درصدی، در حدود 29100 دلار قیمت خورده است.

بازده هفتگی بیت کوین هم به منفی دو درصد رسیده و ارزش بازار آن هم اکنون 554 میلیارد دلار است. طی شبانه روز گذشته نیز بیش از 28 میلیارد دلار بیت کوین معامله شده است.

سقوط عجیب اتریوم

اتریوم امروز وضعیت عجیبی دارد. معمولا اتریوم در رشد یا افت بازار، یکی دو درصد کمتر یا بیشتر از بیت کوین نوسان می کند اما این بار داستان متفاوت است. امروز اتریوم با افت حدود 10 درصدی به قیمت کمتر از 1600 دلار رسیده که این رقم، کف 15 ماهه این آلت کوین است.

در مقیاس هفتگی هم اتریوم 9.5 درصد افت کرده است. امروز ارزش معاملات اتریوم 20 میلیارد دلار بوده و با سقوطی که اتفاق افتاده، ارزش بازار اتریوم به 194 میلیارد دلار رسیده است.

با سقوط امروز، فاصله اتریوم از سقف تاریخی خود به 67 درصد رسید. این در حالی است که بیت کوین 57 درصد از سقف تاریخی خود فاصله دارد.

فقط یک آلت کوین مثبت است

امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار فقط لئو مثبت است که یک درصد رشد کرده. ولی مابقی ارزها با افت قیمت مواجه شده اند که البته بیشترین افت مربوط به اتریوم با 10 درصد کاهش قیمت است.

الروند، Bitcoin SV و Aave هم هر کدام 9 درصد افت قیمت داشته اند. تعداد زیادی از نمادها هم افت بیشتر از 6 درصد داشته اند.

در مقیاس هفتگی اما وضعیت بهتر است. هلیوم با رشد 29 درصدی بیشترین افزایش قیمت را در این فهرست داشته. چین لینک، لئو و تتا نتورک هم دیگر نمادهایی هستند که بیش از 10 درصد رشد کرده اند.

اما ضعیف ترین عملکرد را الروند داشته که با کاهش 27 درصدی مواجه شده است. اینترنت کامپیوتر هم 20 درصد کاهش قیمت را ثبت کرده است.

دامیننس بیت کوین به 47 درصد رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 4 درصدی به 1.18 تریلیون دلار رسید. اما ارزش معاملات 18 درصد رشد کرد و به عدد 70 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای حدود 6 میلیارد دلار بوده و 59 میلیارد دلار هم در استیبل کوین ها معامله شده است.

به دلیل افت چند برابری اتریوم در مقایسه با بیت کوین، امروز دامیننس بیت کوین هم افزایش یافته و به عدد 47 درصد رسیده است. دامیننس شاخصی برای مقایسه ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزهای دیجیتال است و هم اکنون با رسیدن به 47 درصد، یکی از بالاترین رقم ها طی ماه های گذشته به ثبت رسیده است.