به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روزی که گذشت نزدیک به 2 درصد افزایش قیمت داشت و در ساعات انتهایی روز در محدوده قیمت 2020 دلاری نوسان می کرد. در حالی طلا از مرز روانی تاریخی خود عبور کرد که داده های ضعیف اقتصاد آمریکا سبب شده است تا بازارها احتمال بیشتری به عقب نشینی فدرال رزرو در سیاست های انقباضی اش بدهند.

در حقیقت در روزهای اخیر به دلیل افزایش نگرانی ها نسبت به تورم ناشی از افزایش قیمت نفت سبب شده بود تا بازارها احتمال افزایش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو بدهند. اما در حال حاضر به دلیل داده های اقتصادی ضعیف احتمال رکود بیشتر شده است و از این طریق نیز دست فدرال رزرو بیشتر از پیش بسته شده است.

طلا نیز که نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است با کاهش احتمال انقباضی بودن فدرال رزرو امروز نزدیک به 2 درصد افزایش قیمت داشت. طلا اکنون دو بال پرواز را در کنار خود می‌بیند: تورم و رکود اقتصادی.

همچنین امروز قیمت بیت کوین پس از سه روز متوالی کاهش افزایش محدودی داشت، و مجددا به کانال 28 هزار دلاری بازگشت هر چند حضور بزرگ ترین رمزارز جهان در این کانال قیمتی شکننده بود. با وجود رشد قیمتی امروز هنوز بازدهی هفتگی بیت کوین در سطح منفی 1.5 درصد قرار دارد.

اما اتریوم که معمولا هم روند با بیت کوین پیش می رود، امروز افزایش قیمت بیشتری داشت. قیمت اتریوم در روزی که گذشت نزدیک به 4 درصد رشد داشت تا قیمت دومین رمزارز بزرگ جهان به نزدیکی مرز 1970 دلاری برسد.