به گزارش اکوایران، با وجود کاهش اندک قیمت طلا، باز هم به دلیل افزایش قیمت ابتدای هفته بازدهی هفتگی در محدوده مثبت 2 درصد قرار دارد. سقوط بانک سیلیکون ولی و ترس در بازارها سبب شده است تا قیمت طلا طی چند روز از مرز 1900 دلار عبور کند.

همچنین امروز گزارش تورم آمریکا برای ماه فوریه منتشر شد که بر اساس آن شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به ماه قبل 0.4 درصد افزایش پیدا کرده بود. همچنین تورم سالانه آمریکا نیز به سطح 6 درصد کاهش پیدا کرد. هر دوی این شاخص طبق انتظارات بود اما شاخص تورم هسته در سطح 0.5 درصد بود که یک دهم درصد بیشتر از انتظارات بود.

تورم هسته نوسانات قیمتی انرژی و مواد غذایی را از تورم حذف می کند و به عنوان بخش سخت تورم شناخته می شود که به سختی جابه جا می شود.

در حالی که به دلیل ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و آثار رکودی افزایش نرخ بهره برخی از تحلیل گران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو برای ادامه مسیر انقباضی خود احتیاط بیشتری به خرج دهد اما گزارش تورم آمریکا می تواند باز هم شک و تردید در بازارها را درباره میزان رشد نرخ بهره در نشست آینده فدرال رزرو را افزایش دهد.

بیت‌کوین امروز در ادامه روند شدیدا صعودی خود نزدیک به 7 درصد افزایش قیمت داشت و برای ساعاتی وارد کانال 26 هزار دلاری نیز شد. این بالاترین قیمت بیت کوین در 9 ماه اخیر به حساب می آید. بیت کوین از ابتدای ماه مارچ تاکنون که اکنون به نیمه آن رسیده ایم نزدیک به 12 درصد افزایش قیمت داشته است.

اتریوم نیز نزدیک به 6 درصد رشد قیمت داشت و به پله های بالایی کانال 1700 دلاری رسید. اتریوم نیز امروز توانست بالاترین قیمت خود در 6 ماه اخیر به ثبت برساند.