به گزارش اکوایران، دلیل اصلی کاهش قیمت طلا پس از رالی صعودی این هفته انتشار گزارش نسبتا مطلوب بازار کار آمریکا بود. بر اساس گزارش اشتغال بزرگ ترین اقتصاد جهان تعداد شغل های اضافه شده در بخش غیر کشاورزی در ماه مارس 236 هزار مورد بوده است که بیشتر از پیش بینی 228 هزار عددی اقتصاددانان بوده است.

همچنین نرخ بیکاری آمریکا نیز در این ماه به 3.5 درصد رسید که باز هم کمتر از انتظارات بود. اقتصاددانان پیش بینی می کردند نرخ بیکاری ماه مارس مانند ماه قبلش در سطح 3.6 درصد ثابت بماند. این آمار این سیگنال را به بازارها می دهد که اقتصاد آمریکا علی رغم بروز ضعف اما همچنان در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد و از این لحاظ شاید دست فدرال رزرو خیلی بسته نباشد. البته فدرال رزرو چالش های دیگری مانند بحران بانکی را نیز برای ادامه عملیات انقباضی خود در پیش رو دارد.

علی رغم کاهش قیمت طلا در روز جمعه، هر اونس فلز زرد در بازارهای جهانی در هفته ای که گذشت بیش از 2 درصد افزایش قیمت داشت.

امروز همچنین قیمت بیت کوین نزدیک به 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و در نزدیکی سطح 27 هزار و 900 دلار نوسان داشت. بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون نزدیک 2 درصد از قیمت خود را از دست داده است، و پس از سه هفته متوالی صعود قیمت اکنون در آستانه ثبت هفته ای نزولی قرار دارد. اتریوم نیز روز جمعه هم جهت با بیت کوین نزدیک به 0.8 درصد کاهش قیمت داشت تا در میانه کانال 1800 دلاری نوسان کند.

بازدهی هفتگی اتریوم اما اکنون در محدوده مثبت و در سطح مثبت 1.9 درصد قرار دارد.