به گزارش اکوایران، انتشار گزارش تورم آمریکا و بروز نشانه های جدید از کاهش تورم این کشور سبب شد تا بازارها بیش از پیش روی قریب الوقوع بودن توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حساب باز کنند. قیمت طلا نیز که به افزایش نرخ بهره حساسیت بالایی دارد با انتشار این گزارش برای مقطعی تا قیمت 2028 دلاری رشد کرد.

البته بازارها بر اساس صورت جلسه قبلی فدرال رزرو، پیش بینی می کنند که در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا در ماه می اقتصاد امریکا شاهد یک افزایش 25 صدم درصدی نرخ بهره باشد. تورم ماهانه در مارس در حالی 0.1 درصد به ثبت رسید که در ماه قبل یعنی فوریه 0.4 درصد افزایش پیدا کرده بود. افزایش ماهانه 0.1 درصدی کمتر از پیش بینی 0.2 درصدی اقتصاددانان بود.

همچنین در 12 ماه منتهی به ماه مارس تورم هسته core CPI آمریکا رشدی 5.6 درصدی داشت. تورم هسته که بر اساس پیش بینی ها محقق شد در حقیقت نشان دهنده آن بخش از کالاها و خدمات است که نوسان قیمتی کمتری دارند.

در حال حاضر بازارها پیش بینی می کنند، به احتمال 71 درصد نرخ بهره هدف در نشست بعدی فدرال رزرو به اندازه 25 صدم درصد افزایش پیدا کند.

بیت کوین در آخرین ساعات روز چهارشنبه در حالی که در روزهای قبل از مرز 30 هزار دلار بعد از مدت ها عبور کرده بود، با عقب نشینی قیمتی به سطح قیمتی 29 هزار و 950 دلار رسید. 10 ماه بود که قیمت بیت کوین زیر مرز 30 هزار دلار بود. بیت کوین از ابتدای ماه آوریل تاکنون بیش از 5 درصد افزایش قیمت داشته است. اتریوم نیز در روزی که گذشت نوسان کمی داشت تا در نزدیکی مرز 1900 دلار معامله شود.