به گزارش اکوایران، با احتساب این قیمت طلا در آستانه ثبت سومین هفته نزولی متوالی قرار گرفته است. از سویی احتمال بازارها گمان می کنند که مذاکرات درباره سقف بدهی ایالات متحده به زودی به نتیجه خواهد رسید و سایه ریسک این موضوع از سر بازارها رفع خواهد شد. کم شدن این ریسک اقتصادی از جذابیت طلا می کاهد. در حال حاضر کنگره و کارخ سفید در حال رسیدن به توافقی مبنی بر افزایش سقف بدهی به مدت 2 سال هستند. با این حال هستند گروهی از تحلیل گران که علی رغم مخابره شدن سیگنال های مثبت از سوی واشنگتن، بر این باورند که رسیدن به توافق در مورد سقف بدهی قبل از تاریخ 1 ژوئن بعید است.

از سوی دیگر معامله گران این احتمال را می دهند که انتشار گزارش تورم آمریکا که در آن تورم بالاتر از حد انتظار باشد در کنار آمار اقتصادی قدرتمند این کشور، فدرال رزرو را مجاب کند تا نرخ بهره را برای مدت بیشتری در سطوح بالا نگهدارد.

همچنین در روزی که گذشت قیمت بیت کوین نزدیک به 1.3 درصد افزایش یافت، تا قیمت این رمزارز به بالای مرز 26 هزار و 800 دلار صعود کند. بیت کوین چند هفته ای است که در محدوده ای مشخص و زیر مرز 30 هزار دلاری گرفتار شده است. قیمت بیت کوین از ابتدای هفته جاری تاکنون نزدی به 1.2 درصد کاهش یافته است.

همچنین امروز اتریوم نیز صعودی بود، تا قیمت دومین رمزارز بزرگ جهان به 1834 دلار برسد. اتریوم نیز بیش از چند هفته است که میان کانال های 1800 و 1900 دلار نوسان می کند.