به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در پایان روزی که گذشت به 1976 دلار رسید تا بخشی از کاهش قیمت روز دوشنبه را جبران کند. این اتفاق در حالی افتاد که شاخص دلار، که ارزش پول آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مهم را انده گیری می کند کاهشی بود و همچنین نرخ سود اوراق قرضه آمریکا هم کاهش یافت.

عامل اصلی این فعل و انفعالات نیز اتمام دور دیگری از مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده بدون پیشرفت خاصی بود. این مذاکرات که میان نمایندگان کاخ سفید و کنگره برگزار شد در حالی بدون پیشرفت خاصی به اتمام رسید که زمان برای تصمیم برای افزایش سقف بدهی در حال سرآمدن است.

به دلیل این ریسک بزرگ که اقتصاد را تهدید می کند، بازارهای سهام نیز امروز بازدهی منفی داشتند. این موضوع در کنار ابهام گام بعدی فدرال رزرو در نشست آینده اش به موضوعاتی تبدیل شده است که چشم بازارها به آنها دوخته شده است.

در حالی طلا حدود 100 دلار نسبت به سقف یک ماه پیش خود ریزش قیمت داشته است که دلیل اصلی آن افزایش گمانه زنی بازارها درباره نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.

این در حالی است که امروز قیمت بیت کوین نزدیک به 1.3 درصد رشد داشت، تا قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان به سطح 27 هزار و 200 دلار برسد. بیت کوین هفته گذشته نزدیک به 1.3 درصد افزایش قیمت داشت و این هفته نیز در محدوده مثبت قرار گرفته است هرچند این افزایش ها اندک است و هنوز نشانه سوخت جدید برای پرواز قیمت بیت کوین وجود ندارد.

همچنین امروز قیمت اتریوم نزدیک به 2 درصد افزایش داشت، تا قیمت این رمزارز نیز به میانه کانال 1800 دلاری برسد. اتریوم نیز مانند بیت کوین مدتی است که با شیب کم در حال افزایش قیمت است.