به گزارش اکو ایران داده‌های اقتصادی قدرتمند آمریکا در کنار آمار بالای تورم این کشور سبب شد که بازارها خود را برای یک افزایش ۲۵ صدم درصدی دیگر نرخ بهره آماده کنند.

به همین دلیل بود که طلا طی یک هفته ۳۵ دلار از قیمت خود را از دست داد، اما با این وجود فلز زرد از ابتدای سال جاری یعنی سال ۲۰۲۳ تاکنون نزدیک به ۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

همچنین نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می داد که تحلیلگرانی که به صعود قیمت طلا اعتقاد دارند تعدادشان دقیقا برابر با تحلیلگرانی است که طلا را در آینده نزولی پیش‌بینی میکنند.

در حال حاضر تورم آمریکا نزدیک به سطح ۵ درصد است و هم اکنون فاصله بسیار زیادی با محدوده هدف فدرال رزرو یعنی سطح ۲ درصدی دارد. اینکه تا هفته گذشته بازارها شانسی برای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو قائل نبودند اما اکنون بیش از ۶۰ درصد شانس افزایش نرخ بهره را در نشست ماه ژوئن می دهند فشار نزولی شدیدی بر قیمت طلا وارد آورده است.
همچنین امروز قیمت بیت کوین بیش از ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد تا ارزش بزرگترین رمز ارز دنیا به سطح ۲۷ هزار و ۳۵۰ دلار برسد. با این افزایش قیمت اما بازدهی هفتگی بیت کوین در محدوده منفی باقی ماند.
در هفته ای که گذشت بیت کوین نزدیک به یک درصد از قیمت خود را از دست داد. همچنین در روز یکشنبه قیمت اتریوم نیز به اندازه 1.2 درصد افزایش پیدا کرد تا قیمتی این رمزارز نیز به میانه کانال ۱۸۰۰ دلاری برسد. بر خلاف بیت کوین، اتریوم در هفته گذشته نیم درصد بازدهی هفتگی مثبت داشت