به گزارش اکوایران، تحلیلگران عامل اصلی کاهش قابل توجه قیمت طلا در روزی که گذشت را افزایش نرخ سود اوراق قرضه آمریکا عنوان کردند. این در حالی است که فعالان بازار بیشتر تمرکز خود را بر روی دو موضوع اصلی گذاشتند؛ دو موضوعی که آینده نوسانات نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تعیین میکند.

از سویی معامله گران در بازار در انتظار انتشار گزارش‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده هستند و هفته آینده نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو نیز برگزار خواهد شد. دو اتفاقی که مسیر نرخ بهره را در ماه‌های آینده مشخص خواهد کرد.

تحلیلگران بر این باورند که هنوز هم عامل اصلی که بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد موضوع تورم آمریکا است. در حال حاضر بازار ها شانس توقف افزایش نرخ بهره را در نشست هفته آینده بانک مرکزی بالا می دانند اما اگر داده های تورم آمریکا نشان دهد که شاخص قیمت مصرف کننده این کشور بیش از حد بالا است این موضوع می‌تواند چشم‌انداز بازارها را تغییر دهد.

همچنین نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نیز نشان می‌دهد که آنها بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا پس از دوره‌ای که بیش از یک سال طول کشید، در هفته آینده نرخ بهره را افزایش نخواهد شد.

همچنین در روزی که گذشت بیت کوین بزرگ ترین رمز ارز جهان بیش از ۲ درصد از قیمت خود را از دست داد تا همچنان بازار رمزارزها با بحران مواجه باشد. این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که در روز سه شنبه کریپتوها توانسته بودند، بخش قابل توجهی از ضرر شدید روز دوشنبه را جبران کنند اما در روز چهارشنبه قیمت‌ها مجددا کاهشی شد.

شکایت کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا از بزرگترین صرافی کریپتو کارنسی جهان سبب شد تا بازار رمز ارزها با نوسان شدید قیمتی مواجه شود.

همچنین الگوی قیمتی اتریوم در سه روز گذشته دقیقا مشابه با بیت کوین بوده است و در حالی که در روز سه شنبه ضرر روز قبل از آن جبران شده بود اما در روز چهارشنبه دومین رمز ارز بزرگ جهان نیز بیش از ۲ درصد از قیمت خود را از دست داد تا قیمت آن به مرز هزار و ۸۵۰ دلار سقوط کند.