به گزارش اکوایران، امروز دلار افزایش یافت و پوند انگلیس در روز دوشنبه به بالاترین حد خود در 14 ماه گذشته نزدیک شد. دلیل افزایش پوند این است که سرمایه‌گذاران، در هفته گذشته،  منتظر تصمیمات بانک انگلستان در روز پنجشنبه بودند.

تحرکات بازار ارز تحت تاثیر تلاش‌های بانک‌های مرکزی در سطح جهان برای مهار تورم بالا بوده است، به طوری که شاخص دلار پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا بزرگترین سقوط خود از ژانویه هفته را رقم زد.

شاخص دلار که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، با 0.2 درصد افزایش به 102.480 رسید. فاصله چندانی با پایین ترین سطح یک ماهه 102.00 که در روز جمعه به آن رسید، باقی نماند. بازارهای ایالات متحده روز دوشنبه تعطیل بودند.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی انگلیس در جلسه روز پنج‌شنبه، نرخ بهره را حداقل ۲۵ واحد افزایش دهد، زیرا با تورم بیش از چهار برابر هدف خود مبارزه می‌کند.

پوند در مقایسه با دلار نزدیک به بالاترین حد 14 ماهه خود تغییر می‌کند، زیرا انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره انگلیس از دیگر اقتصادهای بزرگ پیشی بگیرد.

نفت به دلیل عدم اطمینان در مورد رشد اقتصادی چین سقوط می‌کند

قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

نفت خام برنت تا ساعت 1835 به وقت گرینویچ با 48 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 76.13 دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 61 سنت یا 0.9 درصد کاهش به 71.17 دلار رسید. حجم معاملات به دلیل تعطیلات ایالات متحده کم بود.

تعدادی از بانک های بزرگ پیش بینی‌های خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال 2023 مبنی کاهش ارائه داده‌اند. پس از آن که داده‌های ماه مه هفته گذشته نشان داد که بهبود پس از کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال تزلزل است، انتظار می رود چین وام معیار خود را کاهش دهد.

بازار رو به رشد کریپتو

بازار کریپتو امروز رو به افزایش بود. این بازار از روز جمعه تا کنون به دلیل ترکیبی از عوامل فنی و اساسی به رشد خود ادامه داده است.

در 17 ژوئن، ارزش بازار کریپتو با بیش از 2 درصد رشد به 1.05 تریلیون دلار رسید که نزدیک به 7.5 درصد نسبت به پایین ترین سطح 975.25 میلیارد دلاری دو روز پیش افزایش یافت.