به گزارش اکوایران، بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، پس از سقوط به پایین‌ترین سطح سه ماهه در پایان هفته گذشته، روز شنبه به بالای 26000 دلار افزایش یافت و به بالاترین سطح هفت روزه یعنی نزدیک به مرز 26 هزار و 800 دلار آمریکا رسید.

کاهش بیش از 1 درصدی نفت 

قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه بیش از 1 درصد کاهش یافت و از رشدهای هفته گذشته عقب‌نشینی کرد. نفت خام برنت پس از کاهش 1.27 دلاری به 75.34 دلار تا ساعت نگارش گزارش با 78 سنت یا 1 درصد کاهش به 75.83 دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از کاهش 1.15 دلاری به به 71.02 دلار رسید. هفته گذشته، برنت 2.4 درصد افزایش و وست تگزاش اینترمدیت آمریکا 2.3 درصد افزایش قیمت یافت.

سقوط سهام اروپا

سهام اروپا روز دوشنبه سقوط کرد و شرکت فرانسوی-آلمانی «ستاریوس»، سازنده تجهیزات آزمایشگاهی، پیشتاز این کاهش بود. این در حالی رخ داد که سرمایه‌گذاران، محتاطانه منتظر اقدامات محرک بیشتر از سوی چین برای احیای تقاضا بودند.

افزایش محدود دلار

در حالی که معامله‌گران هنوز تحت تاثیر تصمیمات هفته گذشته بانک مرکزی و فدرال رزرو بودند، دلار آمریکا روز دوشنبه افزایش یافت.

همچنین امروز تا میانه ظهر شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، با 0.1 درصد افزایش به 101.935 معامله شد، درست بالاتر از کف یک‌ماه اخیر خود. پیش‌بینی می‌شود که این رشد موقتا ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی کاش قیمت بیت‌کوین در آخر هفته

پیش بینی می شود، بیت کوین در معاملات آخر هفته به 26.3 هزار دلار سقوط کند زیرا سرمایه گذاران با دقت بالا تصمیمات بالقوه معطوف به نرخ بهره را می‌سنجند و از این رو افزایشی در کار نخواهد بود.

بزرگترین ارز دیجیتال [بر اساس ارزش بازار] از توقف افزایش نرخ بهره در هفته گذشته متاثر شد، اما تحلیلگران می‌گویند که کاهش قیمت‌ها در مقطع کنونی ممکن است برای افزایش قابل توجه قیمت‌ها در آینده ضروری باشد. 

«جو دی پاسکوال» از «بیت‌بول کپیتال» می‌گوید: توقف افزایش نرخ به بازار کمک کرده است، اما کاهش نرخ‌ها چیزی است که برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده لازم است.