به گزارش اکوایران، قیمت لایت کوین در این هفته افزایش یافت و از بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بهتر عمل کرد زیرا معامله‌گران همچنان نسبت به رویداد نصف شدن پاداش بلاک‌آن در ماه آگوست خوش‌بین هستند.

قیمت لایت کوین به بالاترین حد خود در 14 ماه گذشته رسید.

قیمت لایت کوین LTC در 2 ژوئیه حدود 8.3٪ افزایش یافت و به 116 دلار رسید که بالاترین قیمت از آوریل 2022 است. بازده هفته تا به امروز آن به بیش از 30٪ رسید و آن را به بهترین هفته برای Litecoin از نوامبر 2021 تبدیل کرد.

معامله‌گران به خرید لایت کوین در هفته‌های منتهی به نصف شدن آن در 3 آگوست هجوم آورده‌اند. این رویداد به طور موثر پاداش استخراج شبکه لایت کوین به ازای هر بلوک را از 12.5 LTC به 6.25 LTC کاهش می‌دهد و از میزان عرضه جدید را کاهش می‌دهد.

به عنوان مثال، تحلیلگر مستقل بازار کریپتو، تونی، معتقد است که لایت کوین می‌تواند قبل از نصف شدن به 140 دلار افزایش یابد. مایکل ون د پوپ، تحلیلگر دیگر، انتظار دارد که قیمت آن به 200 دلار برسد.

تصویب «لایحه کریپتو» برای مقابله با «تجارت ناعادلانه» 

دولت کره جنوبی با تصویب یک لایحه جدید کریپتو در حال انجام اقداماتی برای محافظت از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است.

طبق گزارش‌ها، این قانون 19 صورت‌حساب مرتبط با رمزنگاری را ادغام می‌کند و یک لایحه یکپارچه را ارائه می‌کند که دارایی‌های دیجیتال را تعریف می‌کند و مجازات‌هایی را برای فعالیت‌های تجارت غیرقانونی مانند استفاده از اطلاعات فاش‌نشده، دست‌کاری بازار و سایر شیوه‌های تجاری ناعادلانه در کریپتو اعمال می‌کند.

 

گزارش وضعیت بیت کوین

بیت کوین طی چند روز گذشته در محدوده باریکی معامله می‌شود، اما این نکته چیزی از جذابیت رالی خیره‌کننده 84 درصدی آن در سال 2023 کم نمی‌کند. بهبود قوی قیمت بیت‌کوین، همچنین خرید چندین آلت‌کوین را افزایش داده است.

با شروع نیمه دوم سال، سوال اصلی در ذهن هر سرمایه‌گذار این است که آیا این روند صعودی ادامه خواهد داشت؟ داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که در ماه  جولای از سال 2013 تاکنون تنها سه بازدهی منفی ماهانه داشته است و بیشترین کاهش 9.69 درصدی در سال 2014 بوده است.