به گزارش اکوایران، بیت کوین (BTC) در ماه گذشته علیرغم ضعف شاخص‌های بازار، بالای 30000 دلار باقی مانده است. در تمام این مدت، ماینرها در تلاش بودند تا دارایی‌های خود را تصفیه کنند.

پس از اینکه یک قاضی آمریکایی در 13 جولای به نفع Ripple و XRP رای داد، بازار گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال در کمتر از پنج ساعت 70 میلیارد دلار افزایش یافت. قیمت بیت کوین در 13 جولای به 30,800 دلار افزایش یافت اما در هفته گذشته دو بار به زیر 30,000 دلار سقوط کرد و به پایین ترین حد خود رسید.

داده‌های CryptoQuant نشان می‌دهد که ادغام در حدود 30000 دلار ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله دارندگان کوتاه‌مدت (STHs)، ماینرها و نوسانات باشد.

در همین حال، ماینرها به طور فعال حفاری‌های خود را با نزدیک‌تر شدن رویداد هاوینگ بعدی که تخمین زده می‌شود در آوریل 2024 رخ دهد، می‌فروشند. در میان این پیشرفت، نوسانات بیت‌کوین در چهار ماه گذشته کاهش یافته است در حالی که تعداد سپرده‌های صرافی بیت‌کوین کاهشی بوده است.

بیت کوین با 0.8 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته، 30020 دلار معامله می شود. با این حال، حجم معاملات 24 ساعته آن تقریباً 70 درصد افزایش یافته و به 13.84 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که ارزش بازار زیر 584 میلیارد دلار باقی مانده است.

افزایش فعالیت معاملاتی بیت‌کوین ممکن است نشان‌دهنده افزایش موقت قیمت باشد. گزارشی از 17 جولای نشان می‌دهد که افزایش دارندگان بلندمدت بیت کوین می‌تواند از قیمت‌ها در جلسات آینده حمایت کند.

کاهش دلار به کف پانزده‌ماهه

در حالی که سرمایه گذاران منتظر کاتالیزورهای جدید برای ارزیابی کاهش تورم پایین‌تر از حد انتظار هفته گذشته در ایالات متحده بودند، دلار در برابر همتایان اصلی خود در روز سه شنبه نزدیک به پایین ترین سطح 15 ماهه خود رسید.

شاخص دلار آمریکا، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز اندازه گیری می کند، تا 99.587 کاهش یافت و نزدیک به سطح 99.574 روز جمعه که پایین ترین سطح از آوریل 2022 است، سقوط کرد.

این شاخص در هفته گذشته بدترین هفته خود در سال 2023 را ثبت کرده بود، پس از آن که داده‌ها نشان داد تورم ایالات متحده بیشتر کاهش یافته است و قیمت های مصرف کننده کمترین افزایش سالانه خود را در بیش از دو سال گذشته ثبت کردند. این امر فشار فدرال رزرو را برای ادامه افزایش نرخ بهره کاهش داد.

بازارهای پول تقریباً به طور کامل 25 واحد افزایش نرخ را از سوی فدرال رزرو در نشست سیاست خود در اواخر این ماه قیمت‌گذاری کردند، اما شاهد کاهش نرخ‌ها در اوایل دسامبر هستند.

فرانچسکو پسوله، استراتژیست FX در ING می‌گوید: «در کوتاه‌مدت، من مطمئن نیستم که دلار بتواند خیلی بیشتر از این حرکت کند.»

پسول با اشاره به بالاترین نرخ‌های اخیر چند ماهه یورو و پوند گفت: «تحرک به وضوح در سمت نزولی قرار دارد، اما در عین حال، کمی کشیده به نظر می‌رسد.»

ارز رایج در معاملات اولیه اروپا به بالاترین سطح 17 ماهه خود یعنی 1.1276 دلار در برابر دلار رسید، و بازارها با اعلام سیاست در 27 ژوئیه، تا حد زیادی 25 واحد در ثانیه از بانک مرکزی اروپا افزایش قیمت داشتند.

اما چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ در ماه سپتامبر پس از کند شدن فعالیت اقتصادی منطقه یورو در ماه ژوئن نامشخص است.

ین ژاپن حدود 0.4 درصد افزایش یافت و به 138.155 در هر دلار رسید، زیرا سرمایه گذاران منتظر نشست سیاست پولی بانک ژاپن (BOJ) در هفته آینده برای حذف تدریجی موضع سیاست فوق العاده خود هستند.

ریوتا آبه، اقتصاددان در SMBC می‌گوید: «شرکت‌کنندگان بیشتری در بازار شانس افزایش باند معاملاتی سیاست کنترل منحنی بازده خود را در جلسه بعدی 25 واحد در ثانیه افزایش داده‌اند.

پس از اینکه دقایقی از جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA) در ماه ژوئیه منتشر شد، دلار استرالیا آخرین بار 0.1 درصد کاهش یافت و به 0.6811 دلار رسید.