به گزارش اکوایران، ریزش شدید اخیر در بازار ارزهای دیجیتال باعث نگرانی و گمانه‌زنی در میان معامله‌گران در مورد تشدید احتمالی این ریزش شده است. در این میان، افت ارزهای دیجیتال مانند بیت ‌کوین و اتریوم که هر کدام بیش از 1 درصد سقوط کردند، قابل توجه بود.

توکن‌های حوزه دیفای نیز با کاهش قابل‌ توجهی روبرو شدند که منجر به لیکوییدیشن معاملات به ارزش تقریبی 140 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته شد.

بزرگترین لیکوییدیشن، به ارزش 2.34 میلیون دلار، برای جفت‌ارز معاملاتی ETHUSDT در بایننس رخ داد. ارزهای دیجیتال دیگر مانند دوج کوین، لایت کوین، ریپل، سولانا و شیبا اینو هم در همان بازه 24 ساعته، لیکوییدیشن قابل توجهی را تجربه کردند.

اعلامیه جدید بایننس، مبنی بر توقف سرویس خرید و فروش خود، بایننس کانکت (Binance Connect)، تنها پس از گذشت یک سال از راه‌اندازی آن، باعث نگرانی و عدم اطمینان در میان معامله‌گران شده است.

انتشار قریب‌الوقوع صورت‌جلسه نشست پولی فدرال رزرو برای ماه ژوئیه نیز که بینشی را در مورد مسیر آتی تغییرات نرخ بهره توسط این بانک مرکزی ارائه می‌دهد، عنصر عدم اطمینان را به بازار اضافه کرده است. در این میان، معامله‌گران امیدوارند که یک رویکرد انبساطی بتواند به طور بالقوه رشدی مثبت را به بازارها بازگرداند.

علاوه بر این، تصمیم ایلان ماسک برای توقف XPro (TweetDeck) به عنوان یک سرویس رایگان، همراه با انتشار شبکه اصلی شیباریوم و مشکلات فنی گزارش‌شده در آن، به احساسات محتاطانه در بازار کمک کرده است. نگرانی از تضعیف اقتصاد چین و کاهش 1 درصدی شاخص‌های بورس ایالات متحده نیز در شکل‌گیری احساسات بازار نقش داشته است.

برخی از تحلیلگران، از جمله رکت کپیتال و مایکل ون ده پوپه، افت بیشتری را برای بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند. علاوه بر افت قیمت بیت کوین و اتریوم، آلت کوین‌هایی مانند ریپل، دوج، سولانا، متیک و شیبا با کاهش شدیدتر حدودا 5 درصدی مواجه شدند که ناشی از احساسات منفی قبل از انتشار صورت‌جلسه فدرال رزرو بود