به گزارش اکوایران، در بازه زمانی کنونی، چشم‌انداز پیش بینی قیمت بیت کوین پس از سقوط آن به زیر سطح 29 هزار دلار در ششم آگوست، با تغییرات بسیاری همراه بوده است. بیت کوین در بازه زمانی چهار ساعته و بر اساس الگوهای کندلی، سنتیمنت (احساسات) نزولی قوی را در معامله‌گران بازار نشان می‌دهد.

اندیکاتورهای شاخص قدرت نسبی (RSI) و واگرایی میانگین متحرک (MACD) وارد منطقه فروش اشباع شده‌اند که برتری خرس‌ها را در بازار نشان می‌دهد.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در حدود 27 هزار و 300 دلار قرار دارد؛ اما قیمت بیت کوین همچنان با مقاومت فوری در سطح 26 هزار و 200 دلار روبرو است. وقوع یک کندل نزولی و شکل الگوی کندلی دو روزه این ارز دیجیتال در زیر سطح مذکور نشان دهنده فشار نزولی مداوم خرس‌ها (نزولی ها) است. اگر این روند ادامه پیدا کند، بیت کوین ممکن است تا 25 هزار و 600 دلار کاهش یابد و در ادامه احتمالاً به 25 هزار و 200 دلار نیز برسد.

با این حال، عبور از سطح 26 هزار و 200 دلار می‌تواند منجر به هدف قرار دادن مقاومت 26 هزار و 800 دلاری شود. افزایش بیشتر قیمت ممکن است بیت کوین را به 27 هزار و 300 دلار و در نهایت به 27 هزار و 600 دلار برساند.

در مقابل، کاهش قیمت به زیر سطح 25 هزار و 200 دلار می‌تواند نشان دهنده احتمال سقوط عمیق‌تر آن تا سطح 24 هزار و 800 دلار باشد.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۶۹.۰۶ میلیارد دلار، در رتبه یک بازار قرار داشته و سهم ۵۱.۵۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .
هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۲۶,۱۳۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۶۹۰ تومان معادل ۱,۲۹۸,۵۵۰,۸۱۶ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷.۶۴ میلیارد دلار است.
قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۱۱% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ (10 November 2021) معادل ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار بوده که اکنون %۶۱.۹۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.
تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۹.۴۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی ATAIX با سهم %۹۳.۲۳ از حجم معاملات روزانه است.