به گزارش اکوایران، بزرگترین دارایی دیجیتال در حالی با رشدی بیش از 10 درصدی وارد کانال 34 هزار دلاری شده که در مقاطعی از روز در کانال 35 هزار دلاری هم معامله شده بود. رشد امروز بیت‌کوین باعث شده تا بازدهی این رمزارز از کف سال 2022 به بیش از 100 درصد برسد.

احتمال تایید اولین ETF بیت‌کوین لحظه‌ای آمریکا موجب شده تا اقبال سرمایه‌گذاران به این دارایی بیشتر شود. شرکتهای مدیریت دارایی بلک‌راک و فیدلیتی در میان شرکتهایی هستند که برای ارائه این محصول به بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند. موافقان تایید ETF بیت‌کوین معتقدند این صندوقها موجب گسترش پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال می‌شوند. 

یک دادگاه استیناف فدرال ایالات متحده روز دوشنبه همچنین به طور رسمی از پیروزی شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل در پرونده اعتراضات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خبر داد. این شرکت در تلاش برای ایجاد یک ETF بیت کوین بود.

اوایل هفته گذشته هم بیت‌کوین یک جهش 10درصدی را در یک روز به ثبت رسانده بود و دلیل آن هم یک گزارش اشتباه مبنی بر این بود که بلک راک تاییدیه راه اندازی یک ETF بیت‌کوین را کسب کرده است. البته پس از مشخص شدن این اشتباه روند صعودی خاتمه یافت و بخش زیادی از رشد بازپس گرفته شد. 

در معاملات صبح امروز، اتر، دومین توکن بزرگ بازار نیز جهش ۶.۴ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۱۸۰۰ دلار رسید. رمزارزهای کوچک‌تری مانند بایننس‌کوین، ریپل و دوج‌کوین نیز با افزایش قیمت مواجه شدند.

داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد در 24 ساعت گذشته حدود 387 میلیون دلار موقعیت معاملاتی ارزهای دیجیتال، عمدتاً از سفته‌بازانی که روی قیمت‌های پایین‌تر شرط‌بندی کرده بودند، لیکویید شده است.