به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، در سال جاری میلادی دو برابر شده و به بیش از 34 هزار دلار رسیده است.

به نوشته کوین‌دِسک، شرکت تحلیلی «اینتو دِ بلاک» اعلام کرده با وجود افزایش قابل توجه بیت‌کوین در سال 2023، بازار هیچ نشانه‌ای از برافروختگی بیش از حد ندارد؛ خبری مثبت برای معامله‌گرانی که پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه این شرکت تحلیلی براساس شاخصی به نام نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته است که فاصله بین ارزش بازار بیت‌کوین و سرمایه به دست‌آمده را اندازه‌گیری می کند.

این نسبت در حال حاضر 170 درصد است که به طور قابل توجهی پایین‌تر از آستانه 300 درصدی است که از لحاظ تاریخی نشان‌دهنده زمانی است که بازار به قله خود رسیده و پس از آن روند نزولی آغاز می‌شود.

در حال حاضر نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش تحقق یافته نشان می‌دهد که بیت‌کوین با وجود رسیدن به بالاترین حد سالانه خود، هنوز دچار برافروختگی نشده است.

هم‌اکنون نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته بیت‌کوین 170 درصد است که فاصله زیادی با آستانه 300 درصدی دارد؛ به عبارت دیگر، روند افزایش قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه خواهد داشت.

تازه‌ترین قیمت بیتکوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز دوشنبه (8 آبان) از 34 هزار و 89 دلار تا 34 هزار و 853 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا ساعت 10 شب به وقت ایران، بیش از 34 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‎کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود 400 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 17 میلیارد و 62 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 11 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1778 تا 1829 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا ساعت 10 شب به وقت ایران، بیش از 1790 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 5 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 7 میلیارد و 51 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 7 درصد افزایش پیدا کرده است.