به گزارش اکوایران، تصمیم اخیر شرکت فِراری مبنی بر اجازه به ساکنان آمریکا برای خرید خودروهای خود با استفاده از ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین، به عنوان یکی از پیروزی‌های مهم بازار رمزارزها در سال 2023 محسوب می‌شود.

به نوشته کوین‌تلگراف، این خودروساز لوکس به تقاضای فزاینده برای گزینه‌های پرداخت جایگزین از سوی مشتریان خود پاسخ داده است. تصمیم فراری با تمرکز بر تضمین مشروعیت منابع ارزهای دیجیتال و حذف ریسک‌های نوسانات مرتبط با نرخ رمزارزها، انجام شده است. نکته مهم این است که تراکنش‌ها با ارز سنتی انجام می‌شود و فروشندگان و همچنین شرکت فراری، به طور مستقیم ارزهای دیجیتال را مدیریت نخواهند کرد.

این شرکت برای تسهیل پرداخت‌های رمزنگاری شده، از شرکت «بیت‌پی» (BitPay) استفاده کرده است؛ یک شرکت پرداخت رمزنگاری مشهور که به برندهای جهانی مانند «سینماهای ای‌ام‌سی» (AMC Theaters) و «نیواگ» (Newegg) خدمات ارائه می‌دهد. در نتیجه، مشتریان فراری در 10 نقطه ایالات متحده، از جمله واشنگتن و لاس وگاس، اکنون می‌توانند از ارزهای دیجیتال برای خرید مدل‌های مختلف فراری استفاده کنند.

بن وایس، مدیر عامل شرکت «کوین‌فلیپ» (CoinFlip)، تصمیم فراری برای پذیرش پرداخت‌های رمزنگاری شده را به‌عنوان تغییردهنده بازی برای بازار ارزهای دیجیتال می‌داند. او پیش‌بینی می‌کند که شهرت قابل توجه شرکت فراری به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال، افزایش ارزش رمزارزها و اعتماد بیشتر مصرف‎کنندگان کمک کند. علاوه بر این، بن وایس معتقد است که این اقدام خودروساز مشهور ایتالیایی باعث می‌شود که سایر شرکت‌های بزرگ جهانی از این روش برای پذیرش بیت‌کوین به عنوان پرداخت الهام بگیرند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز جمعه (26 آبان) از 36 هزار و 109 دلار تا 36 هزار و 636 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 6 عصر به وقت ایران، بیش از 36 هزار و 200 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 600 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 24 میلیارد و 57 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1938 دلار تا 1990 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 6 عصر به وقت ایران، بیش از 1940 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 90 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 12 میلیارد و 74 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافته است.