به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (5 دی) با روند کاهشی روبه‌رو شد و تحلیل‌گران روندهای فصلی را عامل این اتفاق می‌دانند.

تعطیلات کریسمس برای سرمایه‌گذاران کریپتو خوش‌یمن نبود

به نوشته کوین‌تلگراف و براساس داده‌های اینوستینگ، بیت‌کوین تا ساعت 11 شب به وقت ایران بیش از 42 هزار و 200 دلار معامله شده که نشان‌دهنده افت 2 درصدی قیمت این ارز دیجیتال در 5 دی است، یعنی کمترین قیمت بیت‌کوین در حدود یک هفته اخیر. ارزش بیت‌کوین در 24 ساعت اخیر حدود 1400 دلار افت داشته و قیمت آن حتی در بازه‌ای به کانال 41 هزار دلار نیز سقوط کرد.

تعطیلات سال نوی میلادی و بابانوئل، هیچ‌کدام نتوانسته‌اند سرمایه‌گذاران صعودی بازار کریپتو را در کریسمس امسال خوشحال کنند و با وجود روزهای خوب وال‌استریت، بازارهای کریپتو با چالش همراه شده‌ است.

طبق اعلام یکی از کارشناسان: «میانگین متحرک 21 روزه از اواسط اکتبر به عنوان پشتیبان تکنیکال برای بیت‌کوین عمل کرده است. شایان ذکر است که شاهد شکسته شدن این سطح کلیدی در 17 دسامبر بودیم؛ سرمایه‌گذاران صعودی باید آن را پس بگیرند تا افزایش قیمت این ارز دیجیتال ادامه داشته باشد».

سولانا بازار رمزارزها را روسفید کرد

در روزهای پایانی سال 2023، تمامی ارزهای دیجیتال اصلی شاهد افت قیمت نبودند و در این میان رمزارز بی‌اِن‌بی (BNB) شرکت بایننس و همچنین سولانا عملکرد درخشان خود را ادامه دادند.

در طول هفت روز گذشته، بی‌ان‌بی و سولانا به ترتیب 19/5 درصد و 56/8 درصد رشد قیمت داشتند، در حالیکه اتریوم تنها 1/6 درصد رشد داشت. قیمت سولانا در روز کریسمس به 126 دلار رسید که بالاترین قیمت آن از آوریل 2022 محسوب می‌شود.

تازه‌ترین قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در روز سه‌شنبه (5 دی) از 2 هزار و 184 دلار تا 2 هزار و 274 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 2 هزار و 200 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 60 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 10/83 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 2 درصد رشد داشته است.