به گزارش اکوایران، در نخستین روز معاملات صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای (ETF بیت‌کوین)، اپلیکشین‌های شرکت‌های «بلک‌راک»، «گِرِی اِسکیل» و «فیدلیتی» دارای بهترین عملکرد از نظر حجم معاملات بودند.

به نوشته کوین تلگراف، داده‌های جمع‌آوری شده از یاهو فایننس نشان می‌دهد که مجموع معاملات 10 صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای در روز افتتاحیه از 4/5 میلیارد دلار گذشت. در این میان، ETF شرکت گِرِی اِسکیل موسوم به (Grayscale Bitcoin Trust) با ثبت 2/3 میلیارد دلار معامله که تقریبا 50 درصد کل معاملات روز نخست را تشکیل می‌دهد، پیشتاز شد. همچنین حجم معاملات صندوق قابل معامله بیت‌کوینِ شرکت بلک‌راک موسوم به (iShares Bitcoin Trust) به حدود 1 میلیارد دلار رسید. شرکت فیدلیتی هم با معامله 688 میلیون دلار در ETF بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای، جایگاه سوم را به دست آورد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تصمیمی تاریخی که معامله‌گران مدت‌ها انتظار آن را داشتند، در روز چهارشنبه (20 دی) به فعالیت صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین مجوز داد تا راه برای سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان آسان‌تر شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز جمعه (22 دی) از 43 هزار و 217 دلار تا 46 هزار و 503 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران، حدود 43 هزار و 600 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 2 هزار و 500 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 35/04 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 580 دلار تا 2 هزار و 712 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 600 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 80 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 18/98 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 19 درصد افزایش یافته است. اتریوم با رسیدن به قیمت 2 هزار و 712 دلار در 22 دی، توانسته بالاترین قیمت خود در حدود 22 ماه اخیر را ثبت کند.