به گزارش اکوایران، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال نزدیک شدن به تصمیم‌گیری در مورد ETF بیت‌کوین یا همان صندوق قابل معامله بیت‌کوین تا 10 ژانویه (20 دی) است و در صورت تأیید، امیدها برای تأثیرات مثبت احتمالی آن بر بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم افزایش می‌یابد.

به نوشته کوین‌تلگراف، اگر ETF بیت‌کوین تأیید شود، می‌تواند یک سابقه قانونی ایجاد کند که ممکن است مسیر را برای سایر ETF‌های مبتنی بر رمزارز از جمله اتریوم تسهیل کند.

در دسامبر 2023، کمیسیون یادشده تصمیم خود را در مورد برنامه‌های مختلف ETF اتریوم به تعویق انداخت. این تأخیرها بخشی از فرآیندهای استاندارد قبل از تعیین وضعیت فهرست‌بندی این ETFها است.

احتمال تأیید ETF اتریوم با قیمت لحظه‌ای در آمریکا تا ماه می 2024 می‌تواند تأثیر مثبتی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد. همچنین قیمت اتریوم ارتباط نزدیکی با بیت‌کوین دارد و تایید ETF بیت‌کوین می‌تواند سرمایه‌گذاران سنتی را بیشتر در معرض بازار کریپتو قرار دهد و همین امر به‌طور بالقوه قیمت اتریوم را تقویت می‌کند.

در سطح فنی، قیمت اتریوم در حال حاضر به خط روند مقاومت یک الگوی گُوه (wedge pattern) افزایشی نزدیک شده است. الگوی گوه یکی از الگوهای نموداری پرتکرار است که با استفاده از آن می‌توان روند حرکت قیمت دارایی‌های مختلف را تحلیل کرد.

تأخیر یا رد ETF بیت‌کوین می‌تواند منجر به اصلاح قیمت به سمت خط روند پایین‌تر گوه در حدود هزار و 865 دلار تا فوریه شود. در مقابل، تأیید ETF بزرگ‌ترین ارز دیجیتال ممکن است قیمت اتریوم را تا ماه مارس به حدود 3 هزار و 900 دلار نیز افزایش دهد که یک افزایش 75 درصدی نسبت به سطوح فعلی است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (17 دی) از 43 هزار و 848 دلار تا 44 هزار و 481 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 44 هزار و 100 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 100 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 18/41 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 222 دلار تا 2 هزار و 254 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 230 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 15 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 5/79 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.