به گزارش اکوایران، افت شدید قیمت بیت‌کوین در ساعات گذشته به خبری مربوط نمی‎شود که در آن اعلام شده بود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF بیت‌کوین) را تأیید نخواهد کرد.

به نوشته کوین‌تلگراف، این نظر تحلیل‌گران مشهوری است که به دنبال افت قیمت بیت‌کوین تا سطح 40 هزار دلار در چند ساعت اخیر مطرح شده است. این اتفاق باعث شد که سرمایه‌گذاران در مجموع حدود 500 میلیون دلار از سرمایه‌های خود در بازار کریپتو را از دست بدهند.

ریزش بیت‌کوین با خبری همزمان شد که در آن پلتفرم خدمات مالی کریپتو موسوم به «ماتریکس‌پورت» طی امروز چهارشنبه (13 دی) اعلام کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مجوز صندوق قابل معامله بیت‌کوین را صادر نخواهد کرد.

با وجود اعلام این خبر، ماتریکس‌پورت هیچ سندی مبنی بر اینکه چرا این نهاد آمریکایی به رد ETF بیت‌کوین خواهد پرداخت، اشاره‌ای نکرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار از 14 تا 20 دی به بررسی مجوز فعالیت صندوق قابل معامله بیت‌کوین خواهد پرداخت و پیش از این امید زیادی نسبت به تأیید آن وجود داشت.

ریزش قیمت بیت‌کوین در حالی رقم خورده که این ارز دیجیتال در روز سه‌شنبه (12 دی) توانسته بود برای نخستین‌بار در حدود 2 سال اخیر از مرز 45 هزار دلار عبور کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (13 دی) از 40 هزار و 888 دلار تا 45 هزار و 492 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 42 هزار و 700 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 2 هزار و 500 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 46/49 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 1 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 122 دلار تا 2 هزار و 383 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 200 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 150 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 19/24 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 6 درصد کاهش داشته است.