به گزارش اکوایران، تعداد سرمایه‌گذارانی که ارز دیجیتال اتریوم را به مدت طولانی نگه داشته‌اند - یا همان دارندگان بلندمدت اتریوم - از تعداد سرمایه‌گذاران مشابهی که بیت‌کوین را به مدت طولانی نگهداری می‌کنند، سبقت گرفته است؛ این دومین‌بار در تاریخ بازار کریپتو است که اتریوم توانسته از این حیث از برترین ارز دیجیتال سبقت بگیرد.

به نوشته یو تودی، تعداد دارندگان بلندمدت هر رمزارز نشان‌دهنده اعتمادی است که آن‌ها نسبت به آینده آن ارز دیجیتال برای خود متصور هستند.

از سوی دیگر، سبقت اتریوم از بیت‌کوین در این زمینه را می‌توان به چند عامل نسبت داد. توسعه مستمر شبکه اتریوم از جمله نقشه راه جدید و اکوسیستم رو به رشد در شبکه‌های لایه 2، اعتماد سرمایه‌گذاران به این رمزارز را افزایش داده است. علاوه بر این، اکثر سرمایه‌گذاران باور دارند که اتریوم هنوز نتوانسته پتانسیل واقعی خود در بازار کریپتو را به نمایش بگذارد.

با این حال، افزایش تعداد سرمایه‌گذارانی که به نگهداری بلندمدت اتریوم می‌پردازند‎‎، می‌تواند مانند یک شمشیر دولبه برای عملکرد شبکه باشد. در حالیکه این اتفاق نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران و آینده‌نگری آن‌ها نسبت به این رمزارز است، این موضوع همچنین می‌تواند عملکرد قیمتی بیت‌کوین در کوتاه‌مدت را با مشکل مواجه کند. اما در مرحله انباشت، این اتفاق به‌طور معمول مثبت تلقی می‌شود و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال انباشت و نگهداری هستند که می‌تواند به دلیل کاهش عرضه، قیمت‌ها را در آینده افزایش دهد.

همچنین شبکه‌های لایه 2 اتریوم باعث ایجاد خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران شده است. افزایش فعالیت و راه حل‌های مقیاس‌بندی ارائه‌شده توسط این شبکه‌ها، قابلیت استفاده از اتریوم را افزایش می‌دهد و می‌تواند یک کاتالیزور برای رشد قیمت این ارز دیجیتال باشد. ظهور راه‌حل‌های لایه 2 کلید توانایی اتریوم برای مدیریت افزایش توان تراکنش، کاهش هزینه‌ها و بهبود تجربه کلی کاربر است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (10 دی) از 41 هزار و 971 دلار تا 42 هزار و 878 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 42 هزار و 650 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 150 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 15/49 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 277 دلار تا 2 هزار و 320 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 6 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 6/56 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، تغییر چندانی نداشته است.