به گزارش اکوایران، حجم انتقال استیبل‌کوین‌ها - نوعی ارز دیجیتال که برپایه یک دارایی ارزش‌گذاری می‌شود - در بلاک‌چین لایه ۱ سولانا به طور متناوب افزایش یافته و در ژانویه با رکورد همراه بوده و از مرز ۳۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، این در حالیست که در ژانویه ۲۰۲۳، میزان انتقال استیبل‌کوین‌ها در بستر این بلاک‌چین، ۱۱/56 میلیارد دلار بود که نشان‌دهنده افزایش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ درصدی در این زمینه است.

سهم بازار استیبل‌کوین‌ سولانا هم‌اکنون حدود ۳۲ درصد است که در مقایسه با سهم بازار ۱/۲ درصدی یک سال گذشته خود، با افزایش چشمگیری همراه شده است.

در زمینه حجم انتقال استیبل‌کوین‌ها، اتریوم با حجم انتقال ۳۱۷ میلیارد دلار پیشتاز است و این ارز دیجیتال بیش از ۳۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با این حال، رمزارز سولانا به سرعت در حال نزدیک شدن به اتریوم است.

«ترون» که سومین بلاک‌چین بزرگ برای انتقال استیبل‌کوین‌ها محسوب می‌شود، در ژانویه جاری توانسته ۲۴۰ میلیارد انتقال استیبل‌کوین را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر حجم استیبل‌کوین‌های انتقال‌یافته، فعالیت مالی غیرمتمرکز سولانا با افزایش همراه شد و به ۱/۳۶ میلیارد دلار رسید که بالاترین سطح آن از سپتامبر ۲۰۲۲ است.

طی یک سال گذشته بیش از ۱/۱۸ تریلیون دلار استیبل‌کوین در تمام بلاک‌چین‌ها انتقال داده شده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (1 بهمن) از 41 هزار و 530 دلار تا 41 هزار و 878 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 41 هزار و 670 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 70 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 9/78 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 465 دلار تا 2 هزار و 481 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 470 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 4 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 4/66 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.