به گزارش اکوایران، درحالی که بالاخره شاهد تشکیل صندوق­‌های قابل معامله (ETF اسپات­‌ها) بیت‌کوین بودیم، این صنعت به سمت هدف بعدی خود یعنی پذیرش ETF اسپات‌­های اتریوم حرکت می­‌کند.

براساس گزارشی از کوین تلگراف، تایید صندوق اتریوم درحال حاضر نه تنها قطعی بلکه قریب الوقوع است. درحالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به مدت بیش از 10 سال با ایرادات مختلف آن را انکار کرد، به­‌نظر می‌رسد این سازمان دیده بان دیگر نمی‌­تواند در پشت ایرادات گسترده پنهان شود.

به جای پیروی از روندی که همیشه برای این محصولات بسیار روشن بود، تنظیم‌کننده برنامه‌هایی را که تنها براساس «تعصب» علیه بیت‌کوین رد کرد؛ تعصبی که در نهایت با شکایت شرکت سرمایه گذاری "گری اسکیل" پایان یافت.

واقعیت این است که اکنون یک میلیارد دلار دارایی در صندوق بیت کوین بلک راک قرار دارد.

ولی به‌نظر می‌­رسد چنین شرایطی برای صندوق­‌های اتریوم دیده نخواهد شد. درحال حاضر، هفت درخواست برای صندوق اتریوم روی میز کمیسیون قرار دارد. این بار، VanEck با ضرب الاجل 23 مه 2024 اولین درخواست کننده در این صف است. مهلت درخواست بلک راک نیز در ماه آگوست است. اما درحالی که معمولاً انتظار داریم بزرگترین مدیر دارایی شرایط تأیید را دیکته کند، سازمان نظارت بر اوراق بهادار اعلام کرده است درحال حاضر رسیدگی به درخواست های VanEck را آغاز کرده است.

به این ترتیب، باید یک دلیل فوق‌العاده خوب برای انکار ارائه دهد، که می‌تواند تأثیر منفی بر سایر درخواست­‌های درحال انتظار داشته باشد. به همین دلیل است که بازار مطمئن به نظر می‌­رسد که در ماه مه تأیید می­‌شود.

و این نتیجه فقط برای محصول اتریوم نیز نخواهد بود. اکنون مسیر برای هر نوع محصول قابل معامله دارای پشتوانه رمزنگاری یا مرتبط به آن روشن شده است.

تنها مانع بالقوه بر سر راه تایید اتریوم نقدینگی است. همانطور که اندازه و مقیاس بازار برای بیت کوین اسپات نگران کننده بود، برای اتریوم که حرکت آن به سمت اثبات سهام، عرضه اتریوم را محدودتر کرده است نگران کننده تر است.

به علاوه، درحالی که بیت کوین، که اکنون صرفاً به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌شود، می‌تواند در بلندمدت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نگهداری شود، اتریوم یک ارز فعال است که برای پرداخت تعداد تراکنش‌های رو به رشد در زنجیره بسیار ترکیب پذیر استفاده می‌شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (4 بهمن) از 39 هزار و565 دلار تا 40 هزار و 535 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از هزار و 116 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 26/54 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، بیش از 6 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 212 دلار تا 2 هزار و 264 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 6 عصر به وقت ایران، حدود 2 هزار و 224 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 23 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 13/20 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 12 درصد کاهش یافته است.