به گزارش اکوایران، یکی از صندوق‌ قابل معامله بیت‌کوین (ETF بیت‌کوین) که از سوی شرکت بلک‌راک ارائه شده، توانسته سریع‌تر از هر ETF دیگری در تاریخ آمریکا به رقم 10 میلیارد دلار دست پیدا کند.

براساس گزارش فایننشال تایمز، این اتفاق در حالی رخ داده که روند صعودی بازار کریپتو باعث شده بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان به رکوردهای قیمتی جدیدی دست پیدا کند.

این صندوق قابل معامله موسوم به «آی‌شِیرز بیت‌کوین تراست» کمتر از دو ماه از زمان آغاز به کار خود توانسته به این سطح تاریخی دست پیدا کند. این در حالیست که رکورد پیشین در اختیار صندوق قابل معامله «اینوسکو کیوکیوکیو» (Invesco QQQ) بود که توانسته بود طی یک سال از مرز 10 میلیارد دلار عبور کند.

ارزش تمام دارایی‌های صندوق قابل معامله شرکت بلک‌راک اکنون حدود 12/7 میلیارد دلار است؛ ترکیبی از رشد قیمت بیت‌کوین و بیش از 7 میلیارد دلار سرمایه ورودی خالص.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (20 اسفند) از 68 هزار و 250 دلار تا 69 هزار و 905 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 69 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از هزار دلار افزایش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 32/88 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 866 دلار تا 3 هزار و 961 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 3 هزار و 920 دلار معامله شده است. قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته تغییر چندانی نداشته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 14/60 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 14 درصد افزایش یافته است.