به گزارش اکوایران، به نظر می‌رسد جذابیت صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETFهای بیت‌کوین) که بسیاری در بازار کریپتو، مشتاقانه در انتظار تأیید آن‌ها از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بودند، در حال کاهش است.

به نوشته بلومبرگ، اطلاعات نشان می‌دهد که در روز چهارشنبه (4 بهمن)، ETFهای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال شاهد کمترین سرمایه ورودی طی یک روز از زمان آغاز فعالیت خود از 11 ژانویه بوده‌اند.

طبق اعلام موسسه مالی و خدمات بانکداری جی‌پی مورگان چیس، 9 صندوق جدید بیت‌کوین در این روز 270 میلیون دلار سرمایه ورودی را ثبت کردند. همچنین با در نظر گرفتن میزان سرمایه خروجی صندوق قابل معامله شرکت گری‌اسکیل، سرمایه خروجی خالص از ETFهای بیت‌کوین در روز چهارشنبه، حدود 153 میلیون دلار بوده است. جی‌پی مورگان این عملکرد از نظر سرمایه ورودی و خروجی صندوق‌های یادشده را «ناامیدکننده» توصیف کرده است.

از زمان آغاز فعالیت، 9 صندوق قابل معامله جدید بیت‌کوین، 5/2 میلیارد دلار سرمایه ورودی را ثبت کرده‌اند و به جبران 4/4 میلیارد دلار سرمایه خروجی صندوق قابل معامله شرکت گری‌اسکیل پرداختند؛ اما در روزهای اخیر این روند تغییر کرده است. در حالیکه سرمایه خروجی خالص از ETF گری‌اسکیل در حال کاهش است، مجموع سرمایه ورودی به 9 صندوق جدید بیت‌کوین با سرعت بیشتری در حال کاهش است. مجموع سرمایه‌های ورودی خالص این صندوق‌ها، 857 میلیون دلار برآورد شده است.

با این حال، ETFهای بیت‌کوین در مقایسه با سایر ETFهای پیشین، دارای برترین علمکرد تاریخ بوده‌اند؛ هم از حیث معاملات و هم میزان ورود سرمایه.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (7 بهمن) از 41 هزار و 413 دلار تا 41 هزار و 924 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 8 شب به وقت ایران، بیش از 41 هزار و 800 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 400 دلار افزایش یافته است. ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 1 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 252 دلار تا 2 هزار و 282 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 8 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 270 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 10 دلار افزایش یافته است. ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 8 درصد کاهش یافته است.