به گزارش اکوایران، بیت‌کوین با ادامه روند صعودی اخیر خود، توانست طی روز دوشنبه (21 اسفند) یک رکورد جدید دیگر ثبت کند.

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت بیت‌کوین در این روز به سطح 72 هزار و 625 دلار رسید که یک رکورد جدید برای بالاترین قیمت تاریخ بزرگ‌ترین ارز دیجیتال محسوب می‌شود. بیت‌کوین در هفته گذشته بود که برای نخستین‌بار از سال 2021 توانست به بالاترین سطح قیمتی خود دست پیدا کند.

سرمایه‌های ورودی قابل توجه به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای، روند صعودی قیمت این ارز دیجیتال را تضمین کرده‌اند. در هفته گذشته، این صندوق‌ها شاهد رکورد سرمایه ورودی بودند که مجموع آن‌ها طی هفت روز به 2/7 میلیارد دلار رسید.

در همین حال، اتریوم که توانسته برای نخستین‌بار از دسامبر 2021 از مرز 4 هزار دلار عبور کند، بخشی از افزایش قیمت خود را مدیون ادامه روند صعودی بیت‌کوین است. سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار ارتقای فناوری شبکه اتریوم به نام «دِنکان» (Dencun) در این هفته بودند. از لحاظ تاریخی، ارزش این ارز دیجیتال پیش از ارتقا افزایش می‌یابد اما پس از آن، معامله‌گران اتریوم خود را به فروش می‌رسانند که منجر به کاهش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود.

با این حال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارتقای آتی شبکه اتریوم این بار ممکن است منجر به کاهش قیمت این ارز دیجیتال نشود چراکه اکنون کاتالیزورهای زیادی برای ادامه روند صعودی آن وجود دارد؛ ادامه روند سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، رویداد پیش‌روی هاوینگ بیت‌کوین و احتمال تأیید صندوق‌های قابل معامله اتریوم از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از جمله این کاتالیزورها هستند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (21 اسفند) از 67 هزار و 452 دلار تا 72 هزار و 625 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 72 هزار و 460 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 3 هزار و 200 دلار بیشتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 62/22 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 9 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 756 دلار تا 4 هزار و 78 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 4 هزار و 50 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 160 دلار بیشتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 28/68 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 14 درصد افزایش یافته است.