به گزارش اکوایران، یورونیوز با یکی از کارشناسان شرکت «بیت‌کوین سوئیس» مصاحبه کرده است تا به این سوال پاسخ داده شود که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال چگونه می‌تواند در چند سال آینده به بخشی از زندگی روزمره جوامع مختلف تبدیل شود.

به نوشته یورونیوز، بیت‌کوین برای برخی یک حباب است و عده‌ای دیگر آن را یک فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری می‌بینند. بیت‌کوین از ژانویه 2009 تاکنون مسیری را پیموده که فراتر از تصور بسیاری از افراد و کارشناسان بوده، اما این ارز دیجیتال هنوز به شکل کامل پتانسیل خود را آزاد نکرده است.

صنعت مالی سنتی هم‌اکنون از تکنولوژی کریپتو در جهات مختلفی بهره برده است، اما انتظارات این است که کریپتو در چند سال آینده به گزینه‌ای برای پرداخت مالیات و حتی امور روزمره مانند خرید قهوه تبدیل شود.

کارشناس شرکت بیت‌کوین سوئیس پیرامون موضوعات داغ کنونی درباره هوش مصنوعی به یورونیوز اعلام کرد: «من پتانسیل بالایی در خودکارسازی فرآیندهایی می‌بینم که در آن ماشین‌ها نه تنها می‌توانند با یکدیگر تعامل و تبادل اطلاعات داشته باشند، بلکه می‌توانند پرداخت‌های خدمات خاص را بدون دخالت انسان انجام دهند. آنجا جایی است که من مزیت و پتانسیل هوش مصنوعی را می‌بینم.»

او همچنین افزود: «بسیار اهمیت دارد که ریسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی کامل را بسنجیم؛ اگر سیستم‌های هوش مصنوعی دارای استانداردهایی در حد انسان یا فراتر از بشر باشند و ما نتوانیم آن‌ها را کنترل کنیم، این اتفاق می‌تواند به‌شدت خطرآفرین باشد.»

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (19 فروردین) از 68 هزار و 849 دلار تا 70 هزار و 285 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، نزدیک به 69 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود هزار و 200 دلار رشد داشته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 21/84 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 2 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 344 دلار تا 3 هزار و 416 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، نزدیک به 3 هزار و 400 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 30 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 9/62 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته گذشته حدود 7 درصد کاهش یافته است.