به گزارش اکوایران، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که معاملات بیت‌کوین در ساعات کاری بازار آمریکا طی سال جاری میلادی به بالاترین میزان خود رسیده است و تا آوریل، ۴۶ درصد از کل حجم معاملات را تشکیل می‌دهد؛ سطحی که از سال ۲۰۲۲ مشاهده نشده است. این افزایش تا حد زیادی به دلیل معرفی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای است که از زمان راه‌اندازی در ژانویه، ۱۳ میلیارد دلار سرمایه ورودی جذب کرده‌اند.

به نوشته کوین‌ تریبیون، چندین عامل به این روند کمک می‌کنند. پذیرش ETF‌های بیت‌کوین، دسترسی به بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاران سازمانی آسان‌تر و تحت نظارت بیشتری قرار داده است که به احتمال زیاد باعث افزایش حجم معاملات در ساعات کاری بازار آمریکا می‌شود. برعکس، به نظر می‌رسد علاقه سرمایه‌گذاران خرد در حال کاهش است، همانطور که کاهش جست‌وجوهای گوگل برای «بیت‌کوین» در ماه مارس، حاکی از آن است.

این افزایش در حجم معاملات ممکن است نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به ثبات بازار بیت‌کوین باشد. با این حال، این موضوع همچنین نگرانی‌هایی را در مورد مشارکت مداوم سرمایه‌گذاران خرد و اینکه آیا این روند در درازمدت پایدار است، ایجاد می‌کند.

به‌طور خلاصه، حجم بالای معاملات بیت‌کوین در ایالات متحده نشان‌دهنده علاقه مجدد و احتمالا نشانه‌ای از فاز جدیدی از رشد و پذیرش برای بیت‌کوین است. با این حال، همچنان مشخص نیست که آیا این روند ادامه خواهد داشت و آیا منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین در آینده خواهد شد یا خیر.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (6 خرداد) از 68 هزار و 693 دلار تا 69 هزار و 494 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 20:15 به وقت ایران، 68 هزار و 868 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 60 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 14/62 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 3 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 733 دلار تا 3 هزار و 874 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 20:15 به وقت ایران، 3 هزار و 836 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 90 دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 12/72 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل بیش از 25 درصد افزایش یافته است.