به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۲۳ خرداد) و به دنبال انتشار تازه‌ترین داده‌های تورمی آمریکا که نشان داد تورم این کشور به شکل غافلگیرکننده‌ای کاهش پیدا کرده است، با رشد قابل توجهی همراه شد.

به نوشته کوین تلگراف، قیمت این ارز دیجیتال طی تنها چند ثانیه پس از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه می، با رشد ۱۵۰۰ دلاری همراه شد. این گزارش نشان داد که رشد تورم آمریکا بیشتر از حد انتظار آهسته شده است.

تأثیر مستقیم روند مثبت یا منفی داده‌های تورمی آمریکا بر رفتار قیمتی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، به یک روند کلاسیک در صنعت کریپتو تبدیل شده است.

روند مثبت امروز در قیمت بیت‌کوین باعث شد ریزش این ارز دیجیتال پس از انتشار گزارش اخیر بازار کار آمریکا که بالاتر از حد انتظار بود، جبران شود.

انتشار داده‌های اقتصادی بیشتر از آمریکا طی روزهای آینده به این معناست که نوسان قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال احتمالا ادامه خواهد یافت.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (23 خرداد) از 66 هزار و 911 دلار تا 69 هزار و 990 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:02 به وقت ایران، 68 هزار و 561 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود هزار و 200 دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 30/88 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 2 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 464 دلار تا 3 هزار و 652 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:02 به وقت ایران، 3 هزار و 554 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 60 دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 16/13 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود 7 درصد کاهش یافته است.