به گزارش اکوایران، در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره و همچنین انتشار داده‌های تورمی آمریکا، بازارهای جهانی با اضطراب روبه‌رو هستند. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین دلایلی دارند که به‌طور خاص درباره نوسان قیمتی بالقوه نخستین ارز دیجیتال گوش‌ به‌ زنگ باشند.

به نوشته بلومبرگ، همبستگی 30 روزه میان بیت‌کوین و بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا در سطح منفی 53 قرار دارد که یکی از منفی‌ترین آمارهای آن از سال 2010 محسوب می‌شود. این معیار نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال در حال حاضر در سطحی غیرمعمول در جهت مخالف بازده اوراق قرضه معیار حرکت می‌کند.

اوراق قرضه ممکن است تحت تأثیر داد‌ه‌های تورمی و چشم‌انداز سیاست‌گذاری فدرال رزرو قرار گرفته باشند؛ آمارهایی که قرار است هر دو در روز چهارشنبه (23 خرداد) منتشر شوند. بررسی این همبستگی نشان می‌دهد ریسک اینکه بیت‌کوین به شکل منفی تحت تأثیر نوسانات در بازار اوراق خزانه‌داری قرار بگیرد، وجود دارد.

نمودار بیت کوین

بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال در حال حاضر در سطحی غیرمعمول در جهت مخالف بازده اوراق قرضه معیار حرکت می‌کند.

بیت‌کوین طی امروز سه‌شنبه تا 4/2 درصد نیز افت داشت و به پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر خود رسید و تا ساعت 9:19 صبح به وقت نیویورک در نزدیکی سطح 67 هزار و 210 دلار قرار داشت. رمزارزهای کوچک‌تر مانند اتریوم و دوج‌کوین هم با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

بیت‌کوین در اواسط مارس به رکورد قیمتی 73 هزار و 798 دلار رسید که علت آن رشد سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال بود. با این حال، در طول سه‌ ماه اخیر، نخستین رمزارز جهان در عبور از رکوردهای قیمتی پیشین خود با چالش روبه‌رو بوده است. یکی از کارشناسان اعلام کرده که تلاش‌های ناموفق بیت‌کوین در عبور از بالاترین سطوح قیمتی خود طی مدت اخیر، زنگ هشدار را به صدا در آورده است.

این کارشناس همچنین اعلام کرده: «نبود روند صعودی در هفته‌های اخیر نگران‌کننده است، آن هم با وجود اینکه اخیرا سرمایه‌های ورودی قابل توجهی در ETFهای بیت‌کوین ثبت شده است، اما این اتفاق نیز نتوانسته رشد قیمت این ارز دیجیتال را به همراه داشته باشد. سی‌ و شش ساعت آتی برای بیت‌کوین حیاتی خواهد بود.»

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (22 خرداد) از 66 هزار و 669 دلار تا 69 هزار و 573 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 18:02 به وقت ایران، 69 هزار و 933 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 2 هزار و 700 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 33/89 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 4 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 503 دلار تا 3 هزار و 672 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 18:02 به وقت ایران، 3 هزار و 525 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 155 دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 16/28 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود 7 درصد کاهش یافته است.