به گزارش اکوایران، بیت‌کوین پس از واکنش‌های مختلف به تلاش‌های اخیر چین برای رشد اقتصادی، به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید و به سطح 64 هزار و 900 دلار افزایش یافت.

به نوشته کوین تلگراف، در حالیکه چین به دنبال احیای اقتصاد خود است، کمبود شفافیت در برنامه‌های مالی باعث شده اقتصاددانان نسبت به اقدامات آن تردید داشته باشند و این موضوع به تضعیف بازار سهام چین کمک کرده است. این عدم اطمینان باعث شده است که برخی از سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین روی آورند.

ارزهای دیجیتال کوچک‌تر مانند اتریوم و سولانا نیز شاهد افزایش بودند. کارولین مورون از Orbit Markets اشاره کرد که خروج سرمایه از سهام چین به نفع بیت‌کوین تمام شده است. همچنین، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیراتی بر بازار کریپتو گذاشته، زیرا شانس پیروزی دونالد ترامپ که حامی کریپتو محسوب می‌شود، در مقابل رقیب دموکرات خود کامالا هریس، افزایش یافته است.

در خبری دیگر، صرافی ورشکسته Mt. Gox بازپرداخت دارایی‌های خود را تا اکتبر 2025 به تأخیر انداخت که این تأخیر، نگرانی‌ها در مورد عرضه بیش از حد بیت‌کوین را کاهش داده است. این تأخیر و بهبود نظرسنجی‌های ترامپ به عنوان نکات مثبتی برای بازار کریپتو تلقی می‌شوند.

تاریخ نشان داده است که اکتبر معمولا ماهی قوی برای بازار کریپتو است و انتظار می‌رود بیت‌کوین در نیمه دوم ماه رشد بیشتری داشته باشد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (23 مهر) از 62 هزار و 463 دلار تا 66 هزار و 264 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 20 به وقت ایران، 65 هزار و 686 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود 3500 دلاری مواجه شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 38/50 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل بیش از 3 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 444 دلار تا 2 هزار و 640 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 20 به وقت ایران، 2 هزار 623 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود 200 دلاری روبه‌رو شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 19/61 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 6 درصد افزایش یافته است.