به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین اخیرا به بالاترین سطح خود در دو و نیم ماه گذشته رسید و از 68 هزار دلار عبور کرد. این افزایش با بالا رفتن شانس پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در انتخابات مرتبط شده است.

به نوشته کوین تلگراف، بیت‌کوین در هفته گذشته نزدیک به 10 درصد رشد کرد و همزمان شانس ترامپ در پیش‌بینی‌های بازار غیرمتمرکز Polymarket به 60/2 درصد رسید، در حالیکه شانس کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به 39/8 درصد کاهش یافت.

ترامپ به عنوان نامزد حامی نوآوری در حوزه ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود، در حالیکه سرمایه‌گذاران نگران هستند که ریاست‌جمهوری هریس ممکن است مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای بلاک‌چین اعمال کند. یک اقتصاددان به نام پیتر شیف این افزایش قیمت را به عنوان «الهام‌گرفته از ترامپ» و «بی‌معنی» توصیف کرد و آن را با رکورد جدید طلا در بالای 2680 دلار مقایسه کرد. به‌رغم رشد اخیر بیت‌کوین، شیف اشاره کرد که این رمزارز در هفت ماه گذشته در یک محدوده ثابت باقی مانده است، در حالیکه طلا به‌طور مداوم رکوردهای جدیدی ثبت کرده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (25 مهر) از 66 هزار و 766 دلار تا 68 هزار و 389 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:02 به وقت ایران، 67 هزار و 890 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود هزار دلاری همراه شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 41/99 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 11 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 589 دلار تا 2 هزار و 645 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:02 به وقت ایران، 2 هزار 616 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود 20 دلاری روبه‌رو شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 18/11 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 8 درصد افزایش یافته است.