به گزارش اکوایران، تتر به‌عنوان بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان به ارزش بازار 120 میلیارد دلار رسیده است که یک لحظه مهم در دنیای کریپتو به شمار می‌رود.

به نوشته کوین تلگراف، این افزایش عرضه تتر می‌تواند جرقه‌ای برای رالی قیمت بعدی بیت‌کوین باشد، چراکه اغلب نشانه‌ای از آمادگی سرمایه‌گذاران برای خرید ارزهای دیجیتال است. شرکت تتر اخیرا استیبل‌کوین‌هایی به ارزش بیش از 66 میلیون دلار به بایننس و 20 میلیون دلار به کراکن ارسال کرده که می‌تواند فشار خرید بیشتری ایجاد کند.

از لحاظ تاریخی، ماه اکتبر برای بیت‌کوین یک دوره قوی بوده و در جامعه کریپتو این ماه به «آپتوبِر» (Uptober) معروف است. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین شود، به‌طوری که ممکن است تا پایان سال جاری میلادی قیمت آن به 92 هزار دلار برسد. در طول ماه اکتبر، بیت‌کوین به‌طور متوسط بازدهی 21 درصدی داشته است.

ارزش بازار بیت‌کوین نیز افزایش چشمگیری داشته و به 1/35 تریلیون دلار رسیده است، که 1 تریلیون دلار بیشتر از اتریوم است. قیمت بیت‌کوین اخیرا برای نخستین‌بار از جولای به بالای 68 هزار دلار رسیده و به ارزش بازار تاریخی 1/41 تریلیون دلار نزدیک شده است. تحلیل‌گرانی مانند فرد کروگر پیش‌بینی می‌کنند بزرگ‌ترین ارز دیجیتال می‌تواند تا سال 2040 به بازاری به ارزش 100 تریلیون دلار تبدیل شود.

علاوه بر این، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین به رکورد جذب 20 میلیارد دلار در جریان خالص رسیده‌اند که به خوش‌بینی درباره رشد آینده افزوده است. با وجود افزایش‌های اخیر، برخی کارشناسان معتقدند بیت‌کوین هنوز در مراحل اولیه پتانسیل خود قرار دارد. با ادامه رشد بیت‌کوین، بسیاری بر این باورند که این ارز دیجیتال همچنان فضای زیادی برای رشد دارد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (29 مهر) از 67 هزار و 443 دلار تا 68 هزار و 762 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:50 به وقت ایران، 68 هزار و 558 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود 350 دلاری همراه شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 15/21 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 10 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 635 دلار تا 2 هزار و 718 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:51 به وقت ایران، 2 هزار 699 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد بیش از 50 دلاری روبه‌رو شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 10/89 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 11 درصد افزایش یافته است.