به گزارش اکوایران، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024، ارزهای دیجیتال به یک موضوع مهم تبدیل شده‌اند. بسیاری از فعالان صنعت کریپتو از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند، زیرا سیاست‌های طرفدار ارزهای دیجیتال او می‌تواند باعث رشد این صنعت شود.

به نوشته کوین تلگراف، در حالیکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رقابت نزدیک است، برخی تحلیل‌گران معتقدند که پیروزی جمهوری‌خواهان می‌تواند به تقویت بازار صعودی فعلی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمک کند. بازارهای پیش‌بینی مانند Kalshi و Polymarket اکنون احتمال پیروزی ترامپ را حدود 60 درصد ارزیابی می‌کنند.

اریک فینمن، میلیونر بیت‌کوین، معتقد است که پیروزی ترامپ می‌تواند باعث یک رشد بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال شود و پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین ممکن است در دوره دوم ترامپ به 100 هزار دلار برسد.

وعده‌های ترامپ شامل جایگزینی گری جنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، و ایجاد یک محیط طرفدار کریپتو است که می‌تواند به نفع بیت‌کوین و آلت‌کوین‌هایی مانند ایکس‌آرپی و سولانا باشد.

با این حال، همه متقاعد نشده‌اند. مارک کیوبن استدلال می‌کند سیاست‌های اقتصادی ترامپ می‌تواند باعث افزایش تورم شود و به کریپتو آسیب برساند. برخی کارشناسان معتقدند کاهش مالیات بر سرمایه می‌تواند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را تشویق کند.

اگرچه ترامپ قبلا منتقد بیت‌کوین بود، تغییر نظر او به سمت کریپتو، استراتژیک تلقی می‌شود. تحلیل‌گران می‌گویند که مهارت‌های تجاری ترامپ، او را در بهره‌برداری از روندهای نوظهور توانا می‌کند. چه ترامپ به‌طور واقعی طرفدار کریپتو باشد یا این حرکت را فرصت‌طلبانه تلقی کنیم، سیاست‌های او می‌تواند تأثیر زیادی بر این صنعت داشته باشد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (30 مهر) از 66 هزار و 845 دلار تا 69 هزار و 490 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:28 به وقت ایران، 67 هزار و 149 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با افت حدود 1500 دلاری مواجه شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 34/14 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 2 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 660 دلار تا 2 هزار و 766 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:29 به وقت ایران، 2 هزار 677 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با کاهش حدود 30 دلاری روبه‌رو شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 19/13 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 1 درصد افزایش یافته است.