به گزارش اکوایران، کف قیمتی سکه در تایم فریم سه ماهه، در تاریخ ۱۹ بهمن در قیمت ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده است و در ادامه تا هفته پایانی اسفند توانایی رسیدن به سقف ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را نداشت. اما در پایان اسفند افزایش تقاضای شب عید باعث رشد قیمت سکه امامی تا محدوده ذکر شده گردید.

حباب سکه امامی در پایان اسفند بالای محدوده ۴۰۰ هزار تومانی بوده است. 

رفتار قیمتی سکه در آغاز سال جدید مورد توجه تحلیلگران قرار گرفت. با آغاز سال جدید، برخورد سکه با مقاومت خود افزایش یافت و امروز مقاومت مهم خود را شکست. تحلیلگران نسبت به شکست این محدوده خوشبین بودند و کاهش حباب سکه در سقف معاملاتی را علامتی می دانستند که با توجه به انتظارات از قیمت اونس و دلار تهران می توانست باعث شکست مقاومت شود. 

امروز با افزایش قیمت دلار، سکه موفق به شکست مقاومت خود شد و در قیمت ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. حباب سکه با حرکتی خلاف جهت قیمت سکه کاهشی شد و به ۵۸۰۰۰ هزار تومان رسید. 

نکته مورد توجه در معاملات امروز، بازگشت معامله گران به بازار سکه بود. با پیشروی قیمت دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی، معامله گرانی که در زمستان از بازار فاصله گرفته بودند به چرخه معاملات بازگشتند. 

افزایش تنش های روسیه و اوکراین ، پیش بینی ها از رشد تورم به خاطر صعود قیمت کامودیتی ها و افزایش درگیری چین با کرونا باعث شده است انتظارات افزایشی نسبت به رشد تقاضای طلا به عنوان دارایی امن به وجود بیاید.  

افزایش قیمت دلار و رشد ارزش اونس دو بازویی هستند که می‌توانند قیمت سکه و طلا را به محدوده های بالاتر هدایت کنند و افزایش معاملات در امروز به خاطر انتظار همسوی این عوامل در رشد قیمت طلا بود.

حجم معاملات سکه رفاهی در بورس امروز افزایش چند برابری نسبت به میانگین ماهانه داشته است و حتی در مقطعی توانست تا قیمت ۱۲ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان برای هر سکه برسد. 

انتظارات افزایشی معامله گران نسبت به بازار سکه باعث افزایش قیمت و حجم معاملات شده است. با توجه به بررسی رفتار معاملات در بورس کالا و رشد قیمت دلار معامله گران احتمال می‌دهند سکه بتواند تا مقاومت قیمتی خود در آذر سال ۱۴۰۰ پیشروی کند. و وارد بازار شده اند.