به گزارش اکوایران، صبح امروز  ۱۵ فروردین ،بانک مرکزی پس از یک هفته نرخ ارز متشکل را افزایش داد. در آغاز معاملات امروز، نرخ فروش دلار در بازار متشکل حدود ۱۶۰ تومان در تابلوی صرافی نسبت به آخرین معامله دیروز افزایش یافت و ۲۵۴۳۶ تومان به فروش رسید.

دلار در بازار عراق دیروز در مرز ۲۶۰۰۰ تومان قرار داشت و برای امروز انتظار  کمی نفوذ به زیر این محدوده وجود داشت. با کاهش فاصله قیمتی با دلار متشکل در صبح امروز، دلار هرات کمی افزایش یافت تا فاصله حدود  ۸۰۰ تومانی را با بازار متشکل حفظ کند.

دلار هرات در قیمت ۲۶۲۰۰ تومان معامله شده است. بازارساز قیمت دلار سنا را نیز هم زمان با افزایش دلار متشکل افزایش داد و ۲۵۳۱۱ تومان ثبت شد.

صبح امروز سخنگوی وزارت خارجه گفت ایران نمی تواند تا ابد صبوری کند اگر آمریکا توافق می خواهد در اسرع وقت تصمیم بگیرد. 

بازار ارز پس از تحریم هایی که آمریکا در هفته گذشته اعمال کرد و بعد از سخنان خطیب زاده نسبت به حصول توافق کمی دچار بدبینی شد و دلار تهران دوباره به سمت مرز مقاومت ۲۷۰۰۰ تومانی حرکت کرد و روی این مقاومت ایستاد.

سکه امامی صبح امروز با افزایش ۵۸۰۰۰ تومانی در قیمت ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. تحلیلگران می گویند اگر دلار بالای ۲۷۰۰۰ تومان رشد کند سکه امامی می تواند بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت کند. زیرا با نزدیکی قیمت سکه امامی به محدوده مقاومتی ماهانه در این روزها حباب سکه کاهش می یابد و با رشد عوامل بنیادی موثر بر قیمت طلا، سکه امامی سقف کانال را خواهد شکست.

حباب سکه امامی علی رغم افزایش قیمت سکه، حدود ۳۵ هزار تومان کاهش یافته و به محدوده ۱۶۳ هزار تومان رسیده است. خریداران نیم سکه و ربع سکه در حالی با قیمت دیروز معامله می کنند که حباب نیم سکه و ربع سکه به ترتیب  ۵۲ هزار تومان و ۲۶ هزار تومان کاهش یافته است.

حباب نیم سکه به ۱ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان و حباب ربع سکه به ۱ میلیون و ۴۲ هزار تومان رسید.