به گزارش اکوایران، روز شنبه اصطلاحا بین التعطیلین هفته بود و انتظار بازار در پایان هفته قبل برای شنبه، یک روز رکودی و کم رمق بود. ولی با این حال علیرغم انتظارات پیشین بازارها، قیمت‌ها در روز شنبه افزایش یافت.

شاید مهم‌ترین موضوعی که بهانه را دست معامله‌گران بازارها داد خبر مربوط به ماندن ایران در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف بود. چرا که با حذف نام ایران از ذیل توصیه هفت اف‌ای‌تی‌اف یک‌تب خبری درباره خروج ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف شکل گرفت، که انتظارات مثبت نسبت به اف‌ای‌تی‌اف ایجاد شد حال با گذشت زمان و باقی ماندن ایران در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف انتظارات شکل گرفته در‌این مورد محقق نشد و ‌همین مسئله باعث جولان معامله‌گران افزایشی در روز شنبه شد.

معامله ‌گران درهم در این مدت با احتیاط معامله کرده‌اند و یا عرضه بازارساز در کانال درهم رشد کرده است، چرا که حباب درهم با پیشروی درهم در کانال ۱۵ هزار تومانی نزولی شده و گاهی اوقات منفی میشود.

در روز شنبه قیمت درهم به سقف خود در اردیبهشت‌ماه رسید و در کنار سایر اهالی بازار، روند مثبت ولی کم شیب را تجربه کرد.

بازار ارز در روز شنبه در شرایطی که تصور میشد کاهشی و یا رکودی باشد با افزایش قیمت مواجه شد و یک نظریه احتیاطی را هم در بازار منعکس کرد، با توجه به قرارگیری بازار ارز در محدوده‌های مقاومتی این احتمال وجود دارد که بازیگران بازار ارز، برای خالی کردن دارایی خود در سقف و گرفتن نوسان ، قیمت‌ها را در روز کم معامله بالا برده اند، پس به همین خاطر معامله در محدوده‌های فعلی پرریسک تلقی می‌شود و احتیاط در خرید از نظر برخی شرط عقل عنوان می‌شود.

محدوده سرنوشت‌ساز سکه امامی

قیمت اونس جهانی طلا بالای ۲۰۳۰ دلار است و به همین دلیل اونس طلا سیگنال نزولی برای سکه صادر نمی‌کند. معامله ‌گران انتظار دارند با عرضه سکه امامی در هفته آتی حباب سکه کاهش پیدا کند.

بررسی تکنیکال سکه امامی نشان میدهد که یک‌ مثلث در حال تشکیل برای سکه امامی است. سقف مثلث محدوده ثابتی است و کف مثلث در حال کوچک‌شدن است. به همین خاطر خاطر محدوده حمایتی ۳۲ میلیون و‌۸۰۰ هزار تومان و سقف محدوده ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای سکه امامی سرنوشت ساز است.

ذوب تایید حسابرس گرفت

ارزش معاملات خرد در بازار ارز نشان میدهد شیره و جان بازار سرمایه خشک‌ شده و جانی برای بازار نمانده است.

 هرروز که ارزش معاملات خرد روند کاهشی دارد گزارش‌های بیشتری از منابع خبری نسبت به انتقاد از سود بدون ریسک سی درصدی منتشر میشود.

بررسی شکل معاملات برخی نمادها در موقعیت مثبت انتقاداتی را نسبت به عملکرد حقوقی‌ها ایجاد کرده، چندی پیش نماد اخابر با اعلام خبر افزایش سرمایه صف خرید شد ولی با عرضه قابل توجه حقوقی صف خرید برای همان روز ثبت شد و ادامه پیدا نکرد

در روز شنبه هم با تایید حسابرس برای افزایش سرمایه ذوب، صف خرید برای این نماد تشکیل شد اما باز حضور فعال حقوقی در سمت فروش انتقادها را برانگیخت.

  صف خرید قابل توجه برای بیش از یک روز در نمادهای مطرح، میتواند از فشار فروش بازار سرمایه بکاهد و حال بازار سرمایه را بهتر کند.

ایران‌خودرو هم به عنوان یکی از لیدرهای قابل توجه بازار، اعلام کرده است که قیمت‌های خود را برای سال بعد افزایش خواهد داد.

در حال حاضر سطح ۳۸ درصد فیبوناچی در محدوده دو‌میلیون و ۵۰ هزار واحد مهمترین حمایت شاخص کل است.