به گزارش اکوایران، رالی رکوردشکن قیمت طلا در روز دوشنبه (7 آبان) موقتا متوقف شد، زیرا بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و دلار تقویت شدند و سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا در این هفته برای نشانه‌هایی از چشم‌انداز نرخ بهره فدرال رزرو بودند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 21:25 به وقت ایران با کاهش 0/2 درصدی در سطح 2743 دلار در هر اونس ایستاد. قیمت طلای جهانی در روز چهارشنبه به رکورد 2758 دلار رسیده بود. قیمت آتی طلای آمریکا ثابت ماند و به 2755 دلار رسید.

بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید و شاخص دلار در مسیر بهترین ماه خود از آوریل 2022 قرار گرفت که جذابیت خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها کاهش داد.

دانیل غالی، استراتژیست کالا در TD Securities، گفت: «به نظر می‌رسد هدف 2800 دلار قطعا در این هفته دست‌یافتنی باشد. انتظار داریم که انتخابات اشتهای فروش را کاهش دهد و هر کاتالیزوری برای خرید تأثیر بزرگ‌تری داشته باشد.»

با نزدیک شدن انتخابات 5 نوامبر آمریکا، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور، در رقابت شدیدی برای جلب آرای ایالت‌های رقابتی قرار دارند.

بازار همچنین منتظر داده‌های مختلف این هفته است، از جمله اشتغال در روز چهارشنبه، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا در روز پنجشنبه و گزارش حقوق و دستمزد روز جمعه.

قیمت لحظه‌ای نقره با افزایش 0/2 درصدی به 33.75 دلار در هر اونس و پلاتین با افزایش 1/4 درصدی به 1037 دلار رسید. پالادیوم نیز با افزایش 2/1 درصدی به 1217 دلار رسید، آن هم پس از آنکه در اوایل امروز به دلیل نگرانی‌ها از تحریم‌ علیه تولیدکننده اصلی این فلز یعنی روسیه، به بالاترین سطح 10 ماهه خود افزایش یافت.