به گزارش اکوایران؛ رئیس سازمان ثبت احوال از صدور کارت ملی به جای شناسنامه در بدو تولد خبر داد و گفت:به سمتی می‌رویم تا تغییراتی در شناسنامه ایجاد کنیم، تا در آینده در بدو تولد به افراد کارت ملی بدهیم و دیگر به سمت شناسنامه نمی‌رویم. همچنین در کشور باید بانک DNA داشته باشیم که در آثار بیومتریک اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت: در راستای تحقق هوشمندسازی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که یکی از آن‌ها سامانه هویت دیجیتال ایرانیان بود. در این سامانه احراز هویت مردم ، در بخش خصوصی و دولتی به صورت مجازی و غیر حضوری انجام می شود باعث اطمینان خاطر به مردم می‌شود.

 احراز هویت بیومتریک و امضای الکترونیک هم از دیگر اقداماتی است که انجام شده و در انعقاد قرار دادها توسط سازمان ثبت احوال اطمینان بخشی لازم را ایجاد می کند .وی با بیان اینکه تامین مالی برای برطرف شدن اشکالات کارت هوشمند ملی صورت گرفته اعلام کرد تا دو ماه آینده این کارت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

خداحافظی با شناسنامه‌های جلد قرمز

چندی پیش هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال کشور از اجرای طرح حذف شناسنامه‌ها و تجمیع اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی خبر داده بود،این طرح در راستای حفظ و امنیت اطلاعات شخصی افراد تصویب شده است . 

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال حدود 34 میلیون شناسنامه جلد قرمز در کشور وجود دارد که دارندگان این شناسنامه‌ها باید آنها را تعویض کنند، هرچند بازه زمانی برای تعویض تعریف نشده اما توصیه می‌شود افراد هرچه سریع‌تر به مراکز خدمات الکترونیک مراجعه و نسبت به دریافت شناسنامه‌های جدید اقدام نمایند.