به گزارش اکوایران، در بسته خبری امروز، 17 شهریورماه 1403، نگاهی انداختیم به مهم‌ترین رویدادهایی که در فضای سیاسی کشور رخ داده.

موافقت شورای عالی بورس با استعفای عشقی

پس از استعفای رسمی مجید عشقی در صبح امروز -۱۷ شهریور- جلسه اضطراری شورای عالی بورس برگزار شد و دقایقی پیش شورای عالی بورس به ریاست عبدالناصر همتی -رئیس جدید خود- به اتفاق آرا با استعفای کتبی مجید عشقی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کرد.

خبر مرتبط
موافقت شورای عالی بورس با استعفای رییس این سازمان: عشقی رفت

بعد از استعفای رسمی مجید عشقی صبح امروز، جلسه اضطراری شورای عالی بورس برای پذیرش یا رد این استعفا برگزار شد و دقایقی قبل این جلسه با قبول استعفای مجید عشقی به پایان رسید.

سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی عارف

با حکم محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور، سید ضیا هاشمی به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهور منصوب شد.

سید ضیاء هاشمی پژوهشگر، استاد دانشگاه، سیاستمدار ایرانی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است. او دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.

دیدار مسعود پزشکیان با فرماندهان ارتش در دافوس

در بازدید مسعود پزشکیان، رییس جمهور، از دافوس که با حضور فرمانده کل ارتش انجام شد، بخش‌هایی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل قدرت پهپادی، اشراف اطلاعاتی، خودکفایی، آمادگی‌های عملیاتی و حضور ارتش در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و آب‌های بین‌المللی در قالب مستند به رییس جمهور ارائه شد.

در این برنامه، فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش، بخشی از اقدامات راهبردی، عملیاتی، خودکفایی و آموزشی را ارائه کردند.

واکنش معاون پارلمانی دولت سیزدهم به وام میلیاردی عشقی

سید محمد حسینی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به مجید عشقی نوشت: 

«جناب ‎رئیس بورس!
مگر شورای عالی بورس حق دارد پرداخت ‎وام میلیاردی را که مصداق تبعیض ناروا و خلاف ‎قانون اساسی است، تصویب کند؟! مگر مدیران حق دارند در اموال مردم و بیت‌المال که نزدشان امانت است به نفع خود تصرف کنند؟! مگر مولایمان نفرمود: ان عملک لیس لک بطعمة و لکنه فی عنقک امانة! »

24091101000615_Org

درپی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رییس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز استعفای کتبی خود را به رییس شورای عالی بورس ارائه داد.

خبر مرتبط
نخستین چالش همتی در وزارتخانه اقتصاد/ عشقی: وام به همه کارکنان پرداخت شد

مجید عشقی و چندی از اعضای شورای عالی سازمان بورس و اوراق بهادار وام 10.5 میلیاردی دریافت کردند. اما واکنش وزیر اقتصاد به این خبر چه بود؟

سردار نقدی: انتقام قطعی است

سردار محمدرضا نقدی، با حکم حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدحسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان ریاست ستاد مرکزی یوم‌الله 13 آبان روز منصوب شد.

نقدی در حاشیه جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران، انتقام و عملیات وعده صادق ۲ را قطعی دانست و گفت: این موضوع بارها مطرح شده است و مقامات مختلف بر آن صحه گذاشتند و شکی در آن وجود ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه اضافه کرد: این عملیات باید در موقع خودش انجام شود تا اثر بیشتری داشته باشد.

تماس تلفنی وزیر امورخارجه یمن با عباس عراقچی

جمال عامر، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، طی تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، با اشاره به تشدید درگیری‌ها در منطقه و حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن افزود؛ موضع یمن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تغییر نخواهد کرد.

جمال عامر با تاکید بر اهمیت اسناد و توافقات پیشین میان دو کشور ایران و یمن، نسبت به تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و توسعه‌ای ابراز امیدواری کرد.

عباس عراقچی با قدردانی از مواضع دولت و ملت یمن در خصوص جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بیان داشت: در زمانی که بسیاری از کشورها فقط به اعلام مواضع علیه رژیم صهیونیستی اکتفا می‌کنند، دولت و ملت یمن در عمل مدافع مظلومیت ملت فلسطین بوده‌اند.

سخنگوی دولت: فقر، خروجی درست عمل نکردن سیستم است

فاطمه مهاجرانی، امروز در مراسم دیدار با فعالان اجتماعی و مدیران سازمان‌های مردم نهاد که با حضور احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه «فقر» خروجی درست کار نکردن سیستم است، تاکید کرد: در جامعه شاهد افزایش فقر هستیم، چرا سیستم‌ها درست کار نمی‌کنند. زمانی که سیستم‌ها درست عمل نمی‌کنند سیستم‌های خودجوش مانند سمن‌ها متولد می‌شوند زیرا به آنها نیاز داریم.