به گزارش اکوایران، جلسه کارگروه تخصیص ارز، کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و بر لزوم تصمیم‌گیری‌های مرتبط با ارز ترجیحی با کمترین تأثیر تورمی و در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تأکید شد. 

به گزارش جماران،‌ در این جلسه که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای مرتبط برگزار شد، دستور تشکیل کمیته‌ای متشکل از روسای بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت صادر شد. هدف این کمیته، ارائه راهکارهایی برای کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی و پیشنهاد آن به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است.

 محمدرضا عارف در این جلسه با تاکید بر اینکه هر گونه تصمیم گیری و اقدام درباره  تخصیص ارز ترجیحی و یا صرفه جویی حاصل از کاهش مصارف ارز ترجیحی باید با حداقل آثار تورمی و در راستای حمایت از  اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه از درآمدهای حاصله از این منابع باشد،‌گفت: راهبرد دولت چهاردهم حمایت از تولید،‌ کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمت در کالاهای اساسی است.

دولت چهاردهم بر لزوم تخصیص به موقع و به اندازه ارز مورد نیاز داروسازان و وارد کنندگان تجهیزات مصرفی پزشکی دقت نظر و حساسیت دارد و اولویت دولت تخصیص ارز به داروسازان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی است.

در حاشیه این جلسه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به وظایف و عملکرد کارگروه تخصیص ارز کالاهای اساسی،‌ دارو و تجهیزات پزشکی درباره چگونگی اجرای تبصره ۴ قانون بودجه و تشکیل این کارگروه گزارشی ارائه داد که در آن به سیاست‌ها و پیامدهای کاهش سقف مصرف ارز ترجیحی اشاره و تاکید شد این اقدامات در چارچوب قانون بودجه کشور و به منظور بهبود مدیریت و کنترل در تخصیص ارز ترجیحی صورت می‌گیرد.