به گزارش اکوایران، کامران پولادی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم درباره اقدامات دولت و مجلس برای ساماندهی اتباع خارجی، به ویژه اتباع افغانستان، توضیحاتی ارائه داد.

در همین راستا به مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان‌ها ماموریت داده شده تا فهرستی از نیازهای شغلی برای اتباع خارجی تهیه کرده و به کمیسیون ارائه کنند. هدف این است که از طریق این نیازسنجی، نیروی کار مورد نیاز هر شهرستان را از میان اتباع خارجی تأمین کنند.

او همچنین تأکید کرد که کارفرمایانی که اتباع خارجی را به کار می‌گیرند، باید مسئولیت تمام امور اتباع و خانواده‌های آن‌ها از جمله بیمه، تغذیه، معیشت و درمان را بر عهده بگیرند. همچنین مقرر شده با حضور وزارت کشور، فراجا (پلیس امنیت)، وزارت امور خارجه و وزارت کار درباره زمان‌بندی اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شود.

این خبر در حالی منتشر شد که سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس از بررسی طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت ظرف هفته آینده در کمیسیون شوراها خبر داده بود.

در طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت اقامت اتباع خارجی در کشورمان موقت در نظر گرفته شده و برای پذیرش اتباع خارجی نیز اینگونه پیش‌بینی شده که اگر قانون را رعایت نکردند، از کشور اخراج شوند. همچنین برای این افراد کارت شناسایی صادر خواهد شد و شناسایی آنان از روی عنبیه چشم خواهد بود.