به گزارش اکوایران، مسعود پزشکیان، رییس جمهور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برنامه‌هایی از قبیل دیدار با مقامات و روسای جمهور برخی کشورها، ملاقات با مسئولان سازمان‌های بین‌المللی، برگزاری نشست خبری، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا و... برگزار کرد.

سه دیدار نخست رییس جمهور

مسعود پزشکیان در روز نخست حضور در نیویورک با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، گروه اُلدرز و رییس شورای اروپا دیدار کرد.

مشروح این دیدارها را اینجا بخوانید. 

خبر مرتبط
سه دیدار اول پزشکیان در نیویورک

اکوایران: رییس جمهور از صبح امروز دوشنبه -2 مهر- به وقت محلی آمریکا دیدارهای فشرده‌ای را در نیویورک آغاز کرده است.

پزشکیان در دیدار با رییس جمهور سوئیس: به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه هستیم

مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های خود به نیویورک، در دیدار با ویولا آمهرد، رییس جمهور سوئیس ضمن ابراز خرسندی از روابط و تعاملات خوب دو کشور، کمک‌های دارویی سوئیس به ایران در شرایط تحریمی، نقش فعال این کشور در حفاظت از منافع ایران و همچنین از سرگیری روابط با عربستان را نشانه عمق روابط میان دو کشور عنوان و بر اهمیت گسترش تعاملات فی‌مابین در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

رییس جمهور با تبیین رویکرد دولت در سیاست داخلی و خارجی بر مبنای وفاق ملی و گسترش تعامل با همه کشورهای دنیا بر اساس احترام متقابل، به اقدامات کم‌نظیر صورت گرفته در زمینه مشارکت‌دهی همه اقوام و مذاهب در اداره امور کشور و همچنین استفاده از ظرفیت بانوان در دولت اشاره کرد و گفت: ما همچنین در سیاست خارجی به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در منطقه هستیم، اما رژیم صهیونیستی برای جنگ‌افروزی و ایجاد ناامنی تلاش می‌کند.

رییس جمهور سوئیس بر علاقمندی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت: ما همچنین خواهان ادامه نقش‌آفرینی در حمایت از منافع ایران به ویژه در رابطه با آمریکا هستیم.

photo_۲۰۲۴-۰۹-۲۳_۲۰-۱۹-۴۲

پزشکیان در دیدار با رییس جمهور فنلاند: کشتار بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه فاجعه است

مسعود پزشکیان در هتل محل اقامت خود، در دیدار الکساندر اشتوب، رییس جمهور فنلاند، تاکید کرد: ما بر ضرورت تعامل و گفت‌وگو به جای جنگ و درگیری در میان کشورهای جهان برای رسیدن به دیدگاه مشترک و همچنین چندجانبه‌گرایی در حل مسائل تاکید داریم.

رییس جمهور عمل به قوانین و مقررات بین‌المللی و پرهیز از رفتارهای دوگانه را راهکار حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات جهان امروز عنوان کرد و با انتقاد از حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار داشت: کشتار بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه و حمله به لبنان آن هم در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت‌های آمریکا و اروپا از این رژیم یک فاجعه است که باید هر چه زودتر خاتمه یابد.

الکساندر اشتوب، رییس جمهور فنلاند در این دیدار با تاکید بر علاقمندی کشورش برای تقویت روابط با ایران، انتخاب پزشکیان به عنوان رییس جمهور را فرصت مغتنمی برای رفع برخی مشکلات میان ایران و برخی کشورهای اروپایی دانست.

photo_۲۰۲۴-۰۹-۲۳_۲۱-۲۳-۳۴

حضور در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد»

مسعود پزشکیان، دوشنبه شب به وقت تهران، در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» با بیان اینکه مواجه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، خواستار اصلاحات فوری موسسات بین‌المللی و شکل‌گیری ساختاری عادلانه شد.

untitled

خبر مرتبط
پزشکیان خواستار اصلاحات فوری موسسات بین‌المللی و شکل‌گیری ساختاری عادلانه شد

اکوایران: رئیس‌جمهور ایران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» خواستار اصلاحات فوری موسسات بین‌المللی و شکل‌گیری ساختاری عادلانه شد

پزشکیان در دیدار با اردوغان: آینده بهتر برای کشورهای اسلامی در گرو وحدت است

مسعود پزشکیان در دیدار رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه به هر مقدار که در مسیر تقویت وحدت و انسجام میان کشورهای منطقه موفق باشیم، در رشد و توسعه متقابل برای کشورهایمان نیز موفق خواهیم بود، اظهار داشت: ایجاد یک بازار بزرگ مشترک در منطقه و تبادلات دانشگاهی، علمی و اقتصادی می‌تواند عظمت جهان اسلام را به رخ جهانیان بکشد؛ آینده بهتر برای کشورهای اسلامی در گرو تلاش موفق برای ایجاد وحدت در میان ما است و در سایه چنین وحدتی هرگز شاهد جنایاتی نظیر آنچه در غزه رخ می‌دهد نخواهیم بود.

اردوغان نیز ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از معدن‌کاران ایرانی در حادثه معدن طبس، از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با حمله سایبری اخیر تعریفی جدید از توحش و خشونت ارائه کرده است؛ امروز جهانیان شاهد هستند که نتانیاهو هیچ قصدی برای آتش‌بس در غزه و ایجاد ثبات در منطقه ندارد.

untitled

دیدار رییس جمهور با پادشاه اردن

عبدالله دوم شاه اردن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با مسعود پزشکیان ایران دیدار کرد. دو طرف درخصوص آخرین تحولات در منطقه به ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه با یکدیگر گفت وگو کردند.

171409731

پزشکیان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد: نگران گسترش درگیری در منطقه هستیم

مسعود پزشکیان در دیدار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، درگذشت تعدادی از معدن‌کاران کشورمان در انفجار معدن طبس را یکی از آثار تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران و ممنوعیت ورود تجهیزات به کشورمان دانست.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه شعارش در انتخابات ریاست جمهوری وفاق در داخل و تعامل با جهان بود، گفت: رژیم صهیونیستی در روز آغاز رسمی ریاست جمهوری بنده، اقدام به ترور «شهید هنیه» به عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران کرد و در حالی که ما برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها صبر پیشه کردیم، صهیونیست‌ها بعد از به شهادت رساندن حداقل ۴۱ هزار نفر در غزه، حالا به لبنان هم حمله کرده و تعداد زیادی را به شهادت رسانده‌اند و ما به شکل جدی نگران گسترش درگیری در تمام منطقه هستیم.

آنتونیو گوترش نیز ابراز امیدواری کرد که ایران در دوره دولت چهاردهم در مسیر توسعه قرار گرفته و منطقه خاورمیانه نیز شاهد صلح، امنیت و آرامش باشد.

او با بیان اینکه توقف جنگ در غزه اولویت ماست، تصریح کرد: واقعه هفتم اکتبر به هیچ‌وجه توجیه‌گر جنایات و کشتار دسته جمعی فلسطینیان در غزه نیست. من بارها این نکته را تکرار کرده‌ام که حجم خسارت‌ها و جانباختگان بی‌سابقه بوده و باید حقوق فلسطینیان هم در غزه و هم در کرانه غربی، با توقف کشتار و همچنین توقف شهرک‌سازی استیفا شود. همچنین نباید اجازه دهیم لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

untitled

پزشکیان روابط ایران و تاجیکستان را متکی بر پیوندهای تاریخی و خویشاوندی دانست

مسعود پزشکیان در دیدار امامعلی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان، روابط دو کشور را ممتاز و متکی بر پیوندهای عمیق تاریخی و خویشاوندی توصیف و تصریح کرد: ما خواهان توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات علمی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با تاجیکستان هستیم.

رئیس جمهور در ادامه مسئله افغانستان را موضوع مشترک دو کشور دانست و بر ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر تهران‌-‌دوشنبه برای کمک به این کشور در مسیر غلبه بر مشکلات و مسائل پیش رو تاکید کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان اظهار کرد: ایران به رغم فشارها و تحریم‌ها به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است و ما خواستار استفاده از تجربیات ایران و همچنین تقویت و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها هستیم.

photo_۲۰۲۴-۰۹-۲۴_۰۵-۴۵-۲۵

برگزاری نشست پزشکیان با با نمایندگان ادیان الهی

نشست مسعود پزشکیان که برای شرکت در هفتاد‌و‌نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد، با نمایندگان ادیان الهی برگزار شد. در ابتدای این نشست، ابتدا نمایندگان ادیان الهی به بیان نظرات و دیدگاه‌های مختلف پرداختند.

رییس جمهور نیز پس از طرح دیدگاه‌های نمایندگان ادیان الهی، سخنرانی کرد. پزشیکان در این نشست گفت: در همین ایام در لبنان، زنان و کودکان و مردان و پیرمردان را بمباران می‌کنند و اسم تمدن را روی خود گذاشته‌اند، شرم‌آور است.

در این نشست، عباس عراقچی وزیر امورخارجه، مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور، امیر سعید‌ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، محسن حاجی‌میرزایی رییس دفتر رییس‌جمهور، علی طیب‌نیا مشاور عالی رییس‌جمهور، سید محمد مهدی طباطبایی معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهور حضور داشتند. 

171411251