امضای 6 سند همکاری میان ایران و قطر

مسعود پزشکیان، رییس جمهور به منظور دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، در رأس هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی، با بدرقه وزیر کشور امروز -11 مهر- عازم قطر شد. این سفر چندی پیش از حمله موشکی طراحی شده بود و به آن ارتباطی نداشت.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر عصر امروز در محل دیوان امیری این کشور به صورت رسمی از پزشکیان که در رأس هیات عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به دوحه سفر کرده است، استقبال کرد.

مقامات عالی‌رتبه ایران و قطر ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند.

خبر مرتبط
پزشکیان عازم قطر شد/ اهداف مهم سفر رئیس جمهور

اکوایران: رئیس جمهور به منظور دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، در رأس هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی، با بدرقه وزیر کشور عازم قطر شد.

سخنگوی جدید وزارت امورخارجه منصوب شد

همچنین امروز سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه طی حکمی، اسماعیل بقایی را به عنوان رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب نمود.

اسماعیل بقایی پیش از این دستیار وزیر امور خارجه بود.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو طی سال‌های ۱۴۰۱-۱۳۹۷، ریاست اداره حقوقی وزارت امورخارجه طی سال‌های ۱۳۹۴-۱۳۹۰ و نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوقی سازمان ملل متحد در نیویورک طی سال‌های ۱۳۸۹-۱۳۸۵، از جمله سوابق کاری بقایی در دستگاه دیپلماسی به شمار می‌آید.

پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی این وزارت بود.

عراقچی: به آمریکا پیام دادیم در عملیات ما دخالت نکند

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه صبح امروز -11 مهر- در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به عملیات «وعده صادق2» اشاره کرد و با بیان اینکه 90 درصد موشک‌های ما به هدف خوردند و نتوانستند آنها را رهگیری کنند، افزود: اقدام ما کاملاً دفاعی بود و هدف آن پاسخ به حرکات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل ایران و حمله به اهداف مربوط به ایران در جاهای دیگر بود. این حمله تنها به اهداف نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی صورت گرفت و هیچ هدف غیرنظامی مورد حمله قرار نگرفت.

عراقچی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره واکنش ایران به اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: ما به طرف آمریکایی از طریق سفارت سوئیس پیام داده‌ایم که خود را در این ماجرا دخالت ندهند. هر طرف ثالثی که به حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عمل شود، با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.

خبر مرتبط
تنش بین ایران و اسرائیل: آخرش چه می‌شود؟

جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب دهم مهر ماه در پاسخ به جنایت‌های اخیر اسرائیل از جمله ترور اسماعیل هنیه در تهران و حمله به مقر فرماندهی حزب‌الله که منجر به شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان شد، برخی اهداف نظامی را در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد.

توصیه سفارت ایران در لندن به کشورهای منطقه: درس بگیرید پیش از آنکه دیر شود

سفارت ایران در لندن امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وقتی رژیم صهیونیستی، غزه را با خاک یکسان‌ می‌کند و ده‌ها هزار نفر و از جمله زنان و کودکان ‌را می‌کشد، اروپایی‌ها ساکت‌اند؛ وقتی آن رژیم متجاوز به لبنان و سوریه حمله می‌کند، اروپایی‌ها ساکت‌اند؛ به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌های ایرانی حمله می‌کند، اروپایی‌ها باز هم ساکت‌اند! اما زمانی که ایران برای دفاع مشروع اقدام می‌کند، همگی به صدا در می آیند و ایران را محکوم می‌کنند!

این موضوع البته تازه نیست و بارها و بارها تکرار شده است؛ اما باید درس عبرتی باشد برای همه کشورهای خاورمیانه.

سفارت ایران در لندن تاکید کرد: تجاوزگری رژیم اسراییل پایانی ندارد! در هر مرحله‌ای اگر آنان بخواهند اندکی با تجاوزات این رژیم مخالفتی کنند خودشان قربانی تجاوز این رژیم خواهند شد و اروپایی‌ها و همه سازمان‌های بین المللی از این رژیم حمایت و آنان را محکوم خواهند کرد؛ پس درس بگیرید پیش از آنکه دیر شود.