به گزارش اکوایران،  فریدون یاسمی،  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد رشد مصرف بنزین را در استان تهران داشته‌ایم.

وی افزود: در برخی روزها مصرفی تا 22 میلیون لیتر بنزین در استان تهران رقم خورد و در 8 روز ابتدایی مهرماه نسبت به 8 روز ابتدای سال قبل، 8.2 درصد رشد در مصرف بنزین روزانه داشتیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین در تهران در سال جاری حدود 21 میلیون لیتر در روز بوده؛ برخی روزها این رقم به بیش از 22 میلیون لیتر رسیده و در برخی روزها به 18 میلیون لیتر هم رسیده است.

وی ادامه داد: تا امروز مشکلی در توزیع بنزین نداشتیم، چرا که مشکل آن زمانی است که جایگاهی بنزین برای عرضه نداشته باشد که تا امروز جایگاهی در استان تهران بدون بنزین نمانده و به تعطیلی برنخورده است؛ ممکن است در برهه‌ای به‌علت مشکلات سامانه‌ای، جایگاهی بسته شده باشد، اما به علت کمبود یا نبود بزنین تاکنون جایگاهی در استان تهران تعطیل نشده است.

یاسمی با بیان اینکه مصرف بنزین خیلی بالاست و خواهشی که از شهروندان داریم این است که باید در مصرف بنزین رعایت کنیم، تاکید کرد: درست است که به تشخیص دولت و مجلس، عرضه بنزین با سوبسید صورت می‌گیرد، اما مردم باید مصرف را بهینه کنند و خیلی از کارهای غیرضروری را می‌توان بدون تردد خودروی شخصی انجام داد.

خبر مرتبط
وضعیت ذخایر سوخت کشور پس از عملیات موشکی ایران

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: در حال حاضر مشکلی برای عرضه بنزین وجود ندارد، شرایط پمپ بنزین‌ها عادی است و مردم نگران تامین سوخت خودروهای خود نباشند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران: افزایش تمایل مردم به استفاده از بنزین 3000 تومانی

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در 10 مهر در گفت‌وگو با «تسنیم»، اظهار داشت: کاهش ارزش پول، تمایل مردم به سفر که در همه جهان رشد داشته است، مصرف بالای خودروهای تولید داخل، استفاده از کولر خصوصاً در فصول گرم سال، به‌صرفه بودن استفاده از خودروی شخصی نسبت به عمومی به‌دلیل تثبیت قیمت سوخت طی سال‌ها و برخی عوامل دیگر موجب شده است تمایل مردم به استفاده از بنزین به‌نرخ آزاد به‌صورت روزافزون افزایش یابد.

مصرف روزانه بنزین در ایران: 112 میلیون لیتر

ناصر عاشوری، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نیز در 18 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث ناترازی بنزین فقط بحث تولید نیست، بلکه باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح روش‌های غلط مصرفی در کشور داشته باشیم.

عاشوری راه‌حل مقابله با این ناترازی‌ها را اصلاح فرهنگ مصرفی، اصلاح قیمت بنزین، اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف و توسعه حمل‌ونقل عمومی دانست. او همچنین متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری را 112 میلیون لیتر عنوان کرد. این در حالی است که او تولید بنزین روزانه را بین 98 تا 104 میلیون لیتر عنوان کرد؛ که ناترازی 8 تا 14 میلیونی در روز را نشان می‌دهد.

آمار قاچاق بنزین در کشور به روایت غنی‌نژاد

موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان در 8 مهرماه در پنجمین همایش اقتصاد پلاستیک در ایران، درخصوص قاچاق بنزین اظهار کرد: بنابه گفته آمارها ما روزی ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم، از این عدد، فقط ۷۰ میلیون لیتر مصرف واقعی است و مابقی بصورت قاچاق از کشور خارج می‌شود. یعنی حدود نیمی از بنزین کشور به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

موضوع قاچاق بنزین داستانی طولانی در کشور دارد، هرچند راهکارهایی برای مقابله با آن انجام می‌شود اما در هیچ دوره‌ای قاچاق بنزین به صفر نرسیده و طبق آخرین آمار نیز کشف بنزین قاچاق در دو سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

خبر مرتبط
روایت موسی غنی‌نژاد از وخامت حال اقتصاد ایران

موسی غنی نژاد اقتصاددان در پنجمین همایش اقتصاد پلاستیک در ایران، اظهار کرد: اقتصاد ایران به شدت بیمار است و روند این بیماری در حال حاضر رو به بدتر شدن می‌رود.

آب گران‌تر از بنزین

موسی غنی‌نژاد، همچنین در نشست اتاق تبریز در 6 مردادماه با اشاره به ناترازی در اقتصاد عنوان کرد: «در جامعه‌ای که قیمت یک لیتر بنزین ارزان‌تر از یک لیتر آب است، یعنی عقل و منطق در کار نیست.»