به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، از افتتاح ایستگاه‌های خودروهای برقی پلیس راهور با نام طرح "نصرالله" خبر داد.

سردار رضایی این طرح را نمادی از تلاش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) برای گسترش فرهنگ استفاده از ناوگان برقی و افزایش امنیت جامعه دانست و تأکید کرد که برقی‌سازی ترابری و ناوگان پلیس تأثیر زیادی بر امنیت، آسایش عمومی و حفاظت از محیط زیست خواهد داشت.

در صورت موفقیت تست‌های انجام‌شده، ۵۰۰۰ دستگاه خودروی برقی به ناوگان پلیس اضافه خواهد شد. این پروژه با نام "نصرالله" به نحوی طراحی شده است که در آینده شهروندان عادی نیز بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. همچنین، گسترش این پروژه در محور تهران-قزوین به طول ۱۳۰ کیلومتر در دستور کار است و هدف‌گذاری شده که تا سال ۱۴۰۴ به یک طرح جامع و موفق برسد.

پلیس اولین سازمانی است که از خودروی برقی استفاده می‌کند

در مراسم افتتاح ایستگاه‌های خودروهای برقی پلیس راهور اعلام شد: طرح الحاق خودروهای برقی به ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی به‌صورت آزمایشی (پایلوت) در آزادراه تهران-کرج اجرا خواهد شد که پس از کسب تاییدیه‌های لازم، این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

با توجه به اهمیت استفاده از انرژی پاک و خودروهای برقی به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس، آزادراه تهران-کرج اولین مسیری است که تحت پوشش این خودروها قرار می‌گیرد. این طرح با هدف افزایش استفاده از فناوری‌های نوین و حفاظت از محیط زیست در آینده نزدیک به سراسر کشور گسترش خواهد یافت.