به گزارش اکوایران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات تاجیکستان چهارشنبه 17 مهر 1403 به این کشور سفر کرد و مورد استقبال مقام‌های ذی‌ربط قرار گرفت.

دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان

 محمدباقر قالیباف، پیش از ظهر امروز پنجشنبه با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور تاجیکستان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کلان دو کشور، گسترش روابط ‌همه‌جانبه و اجرای سند همکاری ۵۰ ساله فیمابین را از جمله گام‌های مهمی برای جهش در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دوجانبه دانست.

دیدار با رئیس مجلس ملی تاجیکستان

محمدباقر قالیباف صبح امروز نیز با رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد، امضای نزدیک به ۱۰۰ سند همکاری سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی میان تهران و دوشنبه و حذف روادید و آسان‌سازی مبادلات اقتصادی محور مذاکرات قالیباف با همتای تاجیکستانی خود بود. 

افزایش دو برابری مبادلات تجاری؛ رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در سه سال گذشته، حجم مبادلات تجاری دو کشور به بیش از دو برابر افزایش یافته و بر لزوم افزایش بیشتر این حجم با توجه به ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

تاجیکستان و اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای؛ رئیس مجلس ملی تاجیکستان نیز بر اهمیت گسترش همکاری‌ها و تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای دوست و برادر تأکید کرد و آن را به نفع ملت‌ها و دولت‌ها دانست.

تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی؛ سفر قالیباف به تاجیکستان به دعوت رؤسای مجالس تاجیکستان برای تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور انجام شده است. افزایش همکاری‌ها و مبادلات تجاری از محورهای اصلی گفت‌وگوهای هیأت‌های پارلمانی خواهد بود.

سکاندار مجلس، سکاندار هواپیما شد

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه 17 مهر 1403 در رأس یک هیأت پارلمانی، تهران را به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کرد.

نکته قابل توجه این سفر این بود که قالیباف در سفر به تاجیکستان خودش خلبان پرواز بود تصاویری از این پرواز منتشر شده است.

resized_1893456_770

resized_1893459_673